Propunerea Casei Naționale de Pensii Publice, având în vedere prevederile Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, în vederea punerii în aplicare a prevederilor acestei legi.
Prin prezentul act normativ se pun în aplicare prevederile Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscalbugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, prin modificarea corespunzătoare a:
- prevederilor art. 8 alin. (2) în sensul funcţionării cu un număr de 3.474 de posturi, finanţate din bugetul asigurărilor sociale de stat, din care 123 de posturi aferente sistemului de asigurări pentru accidente de muncă şi boli profesionale,
- prevederilor art. 8 alin. (3) în în sensul eliminării sintagmei „birouri”, având în vedere desființarea funcției publice de șef birou conform prevederilor art. XVIII alin. (1) din actul normativ anterior menționat,
- Anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 118/2012, cu modificările și completările ulterioare, astfel:
1) Direcţia Generală Juridică și Control se reorganizează prin preluarea în cadrul acesteia a Serviciului Achiziții Publice și Urmărire Derulare Contracte.
2) Direcţia Economică şi Execuţie Bugetară se mută din subordinea Secretarului General în subordinea Președintelui Casei Naționale de Pensii Publice și se reorganizează prin preluarea în cadrul acesteia a Serviciului Administrativ.
3) Direcţia Management Resurse Umane se reorganizează prin preluarea în cadrul acesteia a Serviciului Evidenţă Contribuabili, Stagii de Cotizare și Pensii Private din cadrul Direcţiei Generale Documente de Plată, Stagii de Cotizare și Evidență Informatizată și se redenumește Direcţia Resurse Umane.
4) Direcţia Comunicare şi Relaţii Publice se reorganizează prin desființarea Serviciului Comunicare ca urmare a aplicării prevederilor art. XXII alin. (1) din Legea nr. 296/2023, activitatea, atribuțiile și personalul acestuia regăsindu-se în continuare în cadrul Direcţiei Comunicare şi Relaţii Publice și prin preluarea în cadrul Direcţiei Comunicare şi Relaţii Publice a Serviciului Studii şi Analize.
5) Serviciul Metodologie Drepturi de Asigurare la Accidente de Muncă și Boli Profesionale din cadrul Direcţiei Generale Accidente de Muncă şi Boli Profesionale se desființează, având în vedere că nu mai sunt îndeplinite prevederile cu privire la normativul de personal necesar pentru organizarea unei structuri funcționale la nivel de serviciu la această dată, respectiv minim 10 de posturi de execuție, activitatea, atribuțiile și personalul acestuia regăsindu-se în continuare în cadrul Direcţiei Generale Accidente de Muncă şi Boli Profesionale.
De asemenea, în cadrul Direcţiei Generale Accidente de Muncă şi Boli Profesionale vor fi preluate 5 posturi vacante din cadrul caselor teritoriale de pensii - activitatea de accidente de muncă și boli profesionale.
6) Direcţia Relaţii Internaţionale se reorganizează prin desființarea postului de director adjunct și prin preluarea în cadrul acesteia, la nivel de compartiment, a activității, atribuțiilor și personalului din cadrul Serviciului EESSI, având în vedere că în cazul acestuia din urmă nu mai sunt îndeplinite prevederile cu privire la normativul de personal necesar pentru organizarea unei structuri funcționale la nivel de serviciu, respectiv minim 10 de posturi de execuție și totodată se impune o eficientizare a procesului decizional și a derulării activităților interne.
7) Direcţia Generală Asigurări Sociale, Pensii şi Alte Drepturi Prevăzute de Legi Speciale se mută din subordinea Președintelui Casei Naționale de Pensii Publice în subordinea Secretarului General. Se desființează postul de director general adjunct din cadrul Direcţiei Generale Asigurări Sociale, Pensii şi Alte Drepturi Prevăzute de Legi Speciale ca urmare a aplicării prevederilor art. XXII alin. (1) din Legea nr. 296/2023 și se deființează Serviciul Coordonare Plăți Prestații și Activități Conexe având în vedere că în cazul acestuia din urmă nu mai sunt îndeplinite prevederile cu privire la normativul de personal necesar pentru organizarea unei structuri funcționale la nivel de serviciu, respectiv minim 10 de posturi de execuție, activitatea, atribuțiile și personalul din cadrul Serviciul Coordonare Plăți Prestații și Activități Conexe fiind preluate în cadrul celor două direcții din cadrul Direcţiei Generale Asigurări Sociale, Pensii şi Alte Drepturi Prevăzute de Legi Speciale, respectiv: Direcția Pensii și Direcţia Asigurări Sociale şi Alte Drepturi Prevăzute de Legi Speciale.
8) Direcţia Generală Documente de Plată, Stagii de Cotizare și Evidență Informatizată se reorganizează prin schimbarea denumirii în Direcţia Generală Documente de Plată și Suport Operațional Pensii și înființarea unui post de director general adjunct.
9) Având în vedere prevederile Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, republicată, cu modificările și completările ulterioare, potrivit cărora obiectivul general al auditului public intern în entitățile publice îl reprezintă îmbunătățirea managementului acestor instituții, activitatea de audit va fi organizată la nivelul Casei Naționale de Pensii Publice, prin înființarea Direcției Audit Public (31 posturi, din care 29 preluate din cadrul caselor teritoriale de pensii), în subordinea Președintelui Casei Naționale de Pensii Publice. Numărul total de posturi din cadrul Casei Naționale de Pensii Publice și caselor teritoriale de pensii este de 3474, iar în urma modificărilor efectuate Casa Națională de Pensii Publice, ordonator principal de credite, va avea un număr total de 332 de posturi.
Potrivit prevederilor art. XXII din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, numărul total al funcțiilor publice de conducere la nivel de ordonator principal de credite este de maximum 3474 x 8% = 278, 28 fiind funcții publice de conducere în cadrul Casei Naționale de Pensii Publice, se arată în nota de fundamentare a proiectului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.