Potrivit acestuia, este vorba despre achiziţionarea a peste 2000 de terminale, iar investiţia se va realiza din cei 130 de milioane de lei primiţi de companie la rectificarea bugetară.
"În acest an terminalele vor costa 2,8 milioane de lei şi se va continua în anul următor cu încă aproximativ 7 milioane de lei. Asta înseamnă o echipare a tuturor şefilor de tren - pentru că acest terminal va însemna gestiune personală şi va fi asociat cu numele deţinătorului, se vor ţine evidenţele contabile pe gestiunea individuală, cum este şi acum, doar că este pe hârtie - deci ne vom duce undeva la 2000 şi ceva de terminale în total. Se va renunţa la clasicul chitanţier şi pix şi se vor emite pe acest terminal bilete, se vede foarte precis locul liber, biletul se va tipări pe un suport tot de hârtie, dar cu o imprimantă mică, mobilă, care va fi în dotarea controlorului sau a însoţitorului de tren", a spus Costescu.
Care va fi prețul
Şeful CFR Călători a precizat că preţul biletelor cumpărate în tren va fi acelaşi doar pentru călătorii care s-au urcat din staţii care nu au case de bilete. "Preţul se măreşte doar pentru acei călători care s-au urcat din staţii cu case de bilete de unde puteau să îşi cumpere bilete. Avem şi staţii unde nu avem case de bilete, unde nu vinde nimeni bilete şi pentru aceste staţii este normal să oferim acelaşi preţ ca şi cum am fi avut case acolo", a menţionat el.
În ceea ce priveşte Cardul TrenPlus, şi acesta va suferi transformări, în sensul că nu va mai fi tipărit pe suport de hârtie, ci va fi gen portofel electronic.
"Deocamdată, Cardul TrenPlus va rămâne în vigoare aşa cum este, pentru că a fost o măsură bună, apreciată de foarte mulţi. Modul lui de implementare se va schimba şi lui i se vor putea adăuga o mulţime de alte bonusuri şi facilităţi pentru călători în momentul în care vom implementa terminalele mobile pentru taxare la toţi conductorii noştri. Atunci totul se va putea face mult mai frumos, se va face prin scanare, se vor putea contoriza călătoriile, se vor putea aduna kilometrii parcurşi cu CFR Călători, iar călătorii noştri fideli şi vor fi răsplătiţi pe măsură cu aceste bonusuri şi facilităţi care se vor adăuga pe Cardul TrenPlus. El însuşi va deveni, dintr-un card pe hârtie, un card gen portofel electronic, cu un cont care va încuraja şi mai mulţi călători să vină spre noi şi să circule cu noi acolo unde doresc", a susţinut directorul general al operatorului naţional de transport feroviar de călători.
Citește și Trenul metropolitan. Ministrul Bode: Un proiect de anvergură
Cardul va putea fi emis atât la case, cât şi în tren, prin intermediul terminalelor de taxare.
"Cardul va continua să se emită la case, dar vor putea şi controlorii să emită din server, pentru că acele terminale vor avea acces la serverul central. Astfel, la o călătorie, de exemplu un conductor dintr-un tren Bucureşti-Iaşi, care teoretic nu ştie cine a cumpărat deja bilet, va vedea în timp real pe terminalul lui care sunt locurile ocupate şi ce poate să vândă. Va fi o eficienţă foarte bună pentru călători şi va fi modul pe care l-am găsit noi pentru a evita suprapuneri de locuri care apar la toţi operatorii feroviari, dar care pot fi eliminate prin această modernizare. Este un obiectiv pe lista de investiţii pentru această rectificare de 130 de milioane pe care am primit-o anul acesta şi se va cumpăra o primă tranşă mare din aceste terminale mobile, se va proceda la instruirea controlorilor şi însoţitorilor de tren", a adăugat Dan Costescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.