Schimbări climatice. IVECO este pionier în crearea de tehnologii alternative

Mara Ivan |
Data publicării:
Iveco oferă soluții pentru viitor
Iveco oferă soluții pentru viitor

Eduard Jiroș, manager de dezvoltare la IVECO România, a vorbit la dezbaterile cu tema ”SCHIMBĂRILE CLIMATICE ȘI IMPACTUL ÎN ECONOMIE”, organizate marți de DC Media Group, despre planurile IVECO România în domeniul găsirii unor soluții alternative pentru transportul atât de poluant în prezent. 

IVECO România, producătorul de vehicule comerciale și care oferă soluții de transport, inclusiv transport persoane sau mărfuri generale, de la 3,5 tone până la peste 50 de tone, cu aplicații speciale, precum mașini dedicate pompierilor sau armatei. De ce la această dezbatere? Pentru că IVECO este pionier în crearea tehnologiei alternative și în special în producerea de vehicule alimentate cu gaz natural, a explicat Eduard Jiroș.

În același timp, a continuat el, tema acestei dezbateri îmi oferă posibilitatea de a vorbi despre economia circulară și despre implicarea IVECO, dar și despre ce va face IVECO de acum încolo. Din păcate, transporturile au impact foarte puternic în tot ceea ce înseamnă gaze cu efect de seră și mai ales producerea de bioxid de carbon.

Chiar dacă tehnologia permite reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, a costurilor, dar și creșterea peformanțelor în sectorul transporturilor, cu siguranță trebuie să ne așteptăm la o tranziție energetică spre alte soluții de combustibili alternativi. În contextul economiilor circulare voi face referire în special la biogaz, care, din punctul de vedere al emisiilor de CO2, este un combustibil aproape curat.

Este evident că reducerea emisiilor de CO2 reprezintă un răspuns la provocările cu care ne confruntăm, de care un producător de vehicule trebuie să țină cont, mai ales în contextul în care legislația impune acest lucru. Chiar și poluarea fonică a devenit o problemă. În București, spre exemplu, aprovizionarea pe timp de noapte a magazinelor de la parterul blocurilor, crează un disconfort considerabil, fiind vorba de mașini pe diesel, zgomotoase, spre deosebire de cele cu aprindere prin scânteie, mai silențioase, a spus reprezentantul IVECO.

În România, trebuie să ne uităm cu atenția la ce se face dincolo de granițele țării, pentru a putea face un copy-paste, pentru a putea prelua diverse măsuri de încurajare a tehnologiilor alternative, care există deja și se aplică. Ba chiar putem vorbi de o extravaganță a alectromobilității în acest moment. Este o soluție foarte bună pentru zona urbană și suburbană, dar, din păcate, în momentul în care vorbim despre transportul greu, trebuie să ne gândim și la alte soluții, dar și la costuri.

Citește și România și schimbările climatice. Care este scenariul PESIMIST

Biogazul ar fi una dintre aceste soluții, alături de gazul natural lichefiat (LNG). Noi, la IVECO, intenționăm să aducem anul viitor prima stație mobilă de LNG doar pentru a deschide, practic, Coridorul paneuropean care ajunge până la Marea Neagră și, astfel, să încurajăm și piața și investitorii să se orienteze spre astfel de tehnologii. În materie de transport de persoane, electricitatea ar fi o soluție, iar IVECO are mai multe tehnologii pe care le implementează și le livrează în piață. Dar dacă ne ducem în transportul de marfă, un camion electric, spre exemplu, ar trebuie să fie dotat cu baterii de vreo patru tone pentru a face ce face un camion clasic.

În acest context, trebuie să ne uităm la proiectele pentru care Uniunea Europeană a dat deja undă verde încă din 2015. Este vorba despre proiecte privind economia circulară. Față de o economie liniară, unde, într-un final, ne confruntăm cu deșeuri și nu se întâmplă nimic, în economia circulară trebuie găsite modalități de reciclare a materialelor, a concluzionat reprezentantul IVECO România.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9764
Diferența 0.0015
Zi precendentă 4.9749
USD
Azi 4.7908
Diferența 0.0118
Zi precendentă 4.779
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9764 RON
USD flag1 USD = 4.7908 RON
GBP flag1 GBP = 5.9910 RON
CHF flag1 CHF = 5.3538 RON
AUD flag1 AUD = 2.9842 RON
DKK flag1 DKK = 0.6671 RON
CAD flag1 CAD = 3.3309 RON
HUF flag1 HUF = 0.0120 RON
JPY flag1 JPY = 0.0306 RON
NOK flag1 NOK = 0.4194 RON
SEK flag1 SEK = 0.4341 RON
XAU flag1 XAU = 401.4137 RON
Monede Crypto
1 BTC = 467412.01RON
1 ETH = 16161.14RON
1 LTC = 484.69RON
1 XRP = 10.79RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16728.811.85%
BET-BK3129.311.82%
BET-EF908.631.77%
BET-FI61405.030.28%
BET-NG1207.581.94%
BET-TR36889.841.85%
BET-TRN35856.871.85%
BET-XT1445.541.82%
BET-XT-TR3133.561.82%
BET-XT-TRN3052.281.82%
BETAeRO873.52-0.11%
BETPlus2473.681.81%
RTL37257.541.86%

Comunicate de presa

BVB / FOTO: Facebook BVB

CEC Bank a listat o emisiune de obligaţiuni în valoare de 300 de milioane de euro

CEC Bank a listat vineri pe Piaţa Reglementată...

O finanțare de peste 100 milioane euro

Investiție în viitor: Guvernul și FEI lansează un program pentru inovare

Ministerul Investițiilor și Proiectelor...

Oameni de afaceri / Foto: Freepik

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel