Acordul din Marea Britanie clasifică şoferii Uber ca lucrători îndreptăţiţi să beneficieze de mai puţine drepturi decât cei clasificaţi ca angajaţi, cărora le sunt garantate concediul de boală şi cel parental.
În prezent, şoferii Uber sunt consideraţi drept liber profesionişti, ceea ce înseamnă că în faţa legii beneficiază doar de o protecţie minimă.
Noile schimbări privind plata angajaţilor din Marea Britanie vor intra în vigoare de miercuri. Reprezentanţii Uber au declarat marţi pentru BBC că nu se aşteaptă ca schimbarea condiţiilor pentru şoferi să ducă la tarife mai ridicate.
Citește și: Interdicția de debranșare a dus la abuzuri. Ordonanța trebuie modificată
În februarie, Curtea Supremă de Justiţie din Marea Britanie a decis că şoferii Uber sunt angajaţi şi nu contractori independenţi şi în consecinţă beneficiază de drepturile acordate în mod normal angajaţilor, precum salariu minim sau concedii plătite. Această decizie va da o lovitură serioasă modelului de business al Uber şi ar putea avea consecinţe pentru milioane de lucrători din economia informală, apreciază analiştii.
Salariul minim în Regatul Unit este de 8,72 lire sterline (12,07 dolari) pe oră, pentru cei de 25 de ani şi peste această vârstă.
Uber are aproximativ 70.000 de şoferi în Marea Britanie, dintre care 45.000 numai în Londra, iar aceasta este una dintre cele mai importante pieţe ale companiei americane.
Uber activează pe piaţa din România din februarie 2015, în Bucureşti, şi s-a extins rapid în oraşele Cluj, Braşov, Timişoara, Iaşi, Constanţa şi Craiova. În România, Uber are peste 450.000 de utilizatori, din care 350.000 în Bucureşti. România este a doua piaţă ca mărime în regiunea central şi est europeană, după Polonia, şi a cincea din Uniunea Europeană.
Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii şi până acum nu a înregistrat niciodată profit anual. Pe ansamblul anului 2020, Uber a înregistrat pierderi de 6,768 miliarde de dolari, cu 20% mai puţin faţă de cele de 8,5 miliarde de dolari din 2019. Veniturile au scăzut şi ele de la 13 miliarde de dolari în 2019 până la 11,139 miliarde de dolari în 2020.
Într-un dosar demarat de doi şoferi de la Uber, un tribunal pentru litigii de muncă din Londra a decis în 2016 că cei doi au dreptul la vacanţă plătită şi pauze de odihnă. Compania americană a făcut recurs la decizia iniţială până la instanţa supremă din Marea Britanie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.