Conform unui comunicat remis, luni, AGERPRES, prin votul negativ al Austriei, industria de transport rutier, cel mai mare exportator de servicii al României, este cea mai afectată ramură economică şi în acest fel Austria dă o puternică lovitură economiei româneşti în care are interese majore.
"Dacă Austria ar fi vrut să transmită un semnal, aşa cum pretinde, împotriva extinderii Schengen, atunci ar fi trebuit să nu accepte nicio ţară candidată. Votul selectiv demonstrează, prin acceptarea Croaţiei şi respingerea României şi Bulgariei, o abordare subiectivă şi neprincipială care a torpilat unitatea Uniunii Europene sub atenta supraveghere a Comisiei Europene. În aceste condiţii, este greu de înţeles votul favorabil al României şi Bulgariei pentru aderarea Croaţiei la Schengen. UNTRR îşi exprimă profunda nemulţumire că celelalte state membre UE, mai ales marile democraţii occidentale, au abandonat principiul îndeplinirii obligaţiilor tehnice ca fiind necesar şi suficient pentru includerea României şi Bulgariei în spaţiul Schengen. Schimbarea regulilor la finalul jocului numai pentru o parte din candidaţi dovedeşte aplicarea clară de tratament inegal şi preferenţial. Oare acestea devin noile principii ale Uniunii Europene? Dacă Austria şi celelalte state membre UE vor să schimbe condiţiile de aderare în spaţiul Schengen, atunci trebuie să le impună pentru viitoarele ţări candidate şi nu pentru cele existente, cărora li s-au solicitat îndeplinirea unor condiţii clare, pe care acestea le-au îndeplinit deja", se menţionează în comunicat.
Transportatorii subliniază că România şi Bulgaria au aderat împreună la Uniunea Europeană şi au făcut în permanenţă echipă pentru intrarea în spaţiul Schengen împreună, fiind necesară continuarea eforturilor comune pentru aderarea la spaţiul Schengen.
"În acest spirit de solidaritate, UNTRR solicită Guvernului României ca împreună cu Guvernul Bulgariei să soluţioneze urgent şi pragmatic simplificarea până la eliminare a controalelor în frontiera dintre cele două ţări", susţin ei.
Totodată, UNTRR solicită Guvernului României să continue şi să intensifice eforturile pentru atingerea obiectivului de aderare a României la spaţiul Schengen împreună cu Bulgaria în 2023.
"Poate că Uniunea Europeană nu e perfectă, dar România nu poate avea altă apartenenţă decât la UE tot aşa cum democraţia chiar dacă nu e un sistem perfect, până în prezent nu se cunoaşte altul mai bun", mai spun transportatorii.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.