„TAROM a transportat în 2018 cca. 2,9 milioane de pasageri. Cei mai mulţi pasageri din ultimul deceniu. Creşterea se datorează unui cumul de factori, dar reţineţi vă rog că această companie a noastră, a tuturor românilor, a obţinut cea mai mare creştere a cotei de piaţă din transportul aerian din România. Piaţa a crescut cu 7%, în timp ce TAROM cu peste 21%. Aceste cifre fac parte dintr-o analiză profesionistă şi obiectivă făcută de PricewaterhouseCoopers. Aceeaşi analiză relevă soluţia de închidere a rutelor neperformante. Această soluţie a fost deja implementată în mandatul meu pentru rute precum Sibiu -Stuttgart, Timişoara-Stuttgart, Timişoara-Chişinău sau Sibiu-Munich”, a declarat Werner Wolff. Acesta spune că a diminuat pierderile cu 40 de milioane de lei, deși, totuși, estimase că va fi pe profit.
Wolf, considerat a fi omul lui Klaus Iohannis pentru că a condus Automobile Bavaria, companie patronată de un apropiat al președintelui a expus motivele pierderilor.
”Structura cheltuielilor TAROM în mandatul meu este clară. Nu Wolff a mâncat banii TAROM, ci cheltuielile pentru reparaţii motoare, componente rotabile şi controalele la aeronavele TAROM. În 2018 a venit rândul unor reparaţii şi controale capitale, care ne-au costat 201 milioane de lei. O altă cheltuială inevitabilă reprezintă ratele pentru aeronavele achiziţionate în 2017. Aici vorbim despre 9 milioane de dolari (750.000 de dolari/lună) pentru cele două Boeinguri 737 800 NG. Remuneraţia directorului general a fost la jumătate faţă de cea a managementului privat din perioada 2012-2016, în timp ce remuneraţia netă a directorului general adjunct a fost mult mai mică decât cea din 2016, pentru aceleaşi atribuţii. Începutul anului 2019 în TAROM arată o creştere de 25% a cifrei de afaceri pe ianuarie. Şi un plus de pasageri transportaţi de 17% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2018. Asta chiar în condiţiile în care trei aeronave sunt oprite de la zbor pentru lucrări de reparaţii timp de mai multe luni de zile. Aici găsim cu siguranţă o explicaţie reală pentru factorul de încărcare redus ”, a spus Werner Wolf.
Citește și:TAROM va zbura mai rar. Multe curse anulate! Află motivul
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.