Giganții Siemens și Alstom au criticat decizia Comisiei Europene ce nu aprobă fuziunea celor două companii în domeniul transporturilor feroviare. Cele două companii spun că astfel se lasă intrare liberă chinezilor ce intră agresiv cu prețuri mici pe piețele cu trenuri de mare viteză.
"Chinezii de la CRRC produc 200 de trenuri de mare viteză pe an. Alstom şi Siemens produc 35. Cifra de afaceri combinată a Alstom şi Siemens este la jumătate faţă de cifra de afaceri a CRRC", au spus oficialii Alstom.
Oficialii germani i-au numit „retrograzi” pe reprezentanții Comisiei Europene care nu ar fi pregătită pentru politicie economice și industriale de secol XXI.
Ce nu se spune
Ce nu spun cele două companii este că au livrat chinezilor locomotive și trenuri ce ating 300 km/h în 2004 și 2005 precum și tehnologia aferentă. CEO-ul Siemens anunțase atunci că începe ”un parteneriat lung între Germania și China”.
Volkswagen sau alți producători auto s-au ferit de acest lucru, astfel că industria auto a Chinei nu a devenit un pericol pentru cea vestică.
Fuziunea dintre Alstom şi Siemens ar fi dat naştere unui gigant european în domeniul transportului feroviar, prezent în 60 de ţări şi cu o cifră de afaceri anuală de 15,6 miliarde euro.
Citește și:Rebeliune franco-germană împotriva Comisiei Europene pe tema concurenței
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.