Scădere a apetitului românilor pentru autoturismele electrice

DCBusiness Team |
Data publicării:
foto: pexels.com
foto: pexels.com

APIA, analiza detaliată a înmatriculărilor de autovehicule în luna iulie și pe întreg anul 2024.

În luna iulie a anului 2024, față de aceeași perioadă a anului trecut:

  1. Înmatriculările de autoturisme noi sunt în scădere cu -4.4% față de iulie 2023;
  2. Autoturismele “electrificate” au o scădere de -17%, realizând o cotă de piață de 7% din care autoturismele pur electrice înregistrează o scădere de -68%, realizând o cota de piață de 4.9%;
  3. Vehiculele comerciale ușoare plus minibus, în creștere cu +45%, iar cele grele plus bus sunt în creștere cu +9% față de luna similară a anului 2023.

După evoluția importantă a lunilor anterioare, iulie 2024 vine cu o creștere de +0.5% a înmatriculărilor de autovehicule noi față de luna iulie a anului 2023 și cu o scădere de -36% față de luna iunie 2024.

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 82% din total) au înregistrat, în luna iulie 2024, un volum de 12898 unități, cu -4.4% mai puțin față de luna similară din 2023, fiind de menționat că pe întreg anul 2024 înmatriculările de autoturisme noi sunt în creștere cu +10% față de aceeași perioadă a anului trecut, arată analiza APIA.

 

Segmentarea pe clase: În luna iulie a anului 2024, față de aceeași perioadă a anului trecut, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează:

·        Clasa A: -80.4%

·        Clasa B: +3.1%

·        Clasa C: -15.6%

·        Clasa D: +17.6%

·        Clasa E: +253%

·        Clasa F: +37.8%

·        SUV: +9.1%

 

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 51.1% în creștere cu +9.1%, urmat de Clasa C cu o cotă de 25.5%, în scădere cu -15.6% și Clasa B cu o cotă de 15.1%, în creștere cu +3.1% față de cota deținută în luna iulie a anului trecut.

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna iulie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creștere de +4% față de perioada similară din 2023, ajungând, astfel, la o pondere de 66%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel, acestea înregistrează o scădere de -14.8% și dețin o cotă de 9.5% din total.

Notă: Statisticile separate ale motorizărilor mild hybrid benzină, respectiv pentru mild hybrid diesel, pot fi accesate prin intermediul: https://www.apia.ro/platforma-raportare

Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în a VII-a lună a anului 2024, o cotă de piață de 24.7%, care depășește cu 15.2  p.p. cota deținută de motoarele diesel (nota: categoria diesel include și motorizările mild hybrid diesel).

Autoturismele full electrice dețin o cotă de 4.9% din piață, în luna iulie a anului 2024, față de iulie 2023, când reprezentau 14.8%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid dețin o cotă de piață de 4.2%, față de iulie 2023, când reprezentau 3.6%.

 

Despre Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România – APIA


Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile este o organizație non-profit, o entitate reprezentativă în industria auto din România, înființată în anul 1994, membră a Organizației Mondiale a Constructorilor de Automobile – OICA, din 1996. Misiunea APIA este de a reprezenta și susține interesele principalilor jucători din piața auto din România, implicându-se activ în dialogul cu autoritățile, prin promovarea practicilor sustenabile din industrie, prin educarea consumatorilor și prin oferirea de analize esențiale și relevante pentru acest sector.




Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 472345.74RON
1 ETH = 16607.96RON
1 LTC = 492.65RON
1 XRP = 7.50RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel