Normele se vor aplica din 15 mai în toate cele 28 de ţări ale UE şi, în curând, şi în Norvegia, Islanda şi Liechtenstein. Tariful maxim al apelurilor este plafonat numai pentru uzul personal, adică doar pentru clienţii privaţi. Clienţii comerciali nu fac obiectul acestei reglementări a preţurilor, având în vedere faptul că mai mulţi furnizori au oferte speciale, deosebit de atractive pentru clienţii comerciali, informează Executivul comunitar.
În medie, tariful standard al unui apel în interiorul UE într-o reţea fixă sau mobilă tinde să fie de trei ori mai mare decât tariful standard al unui apel naţional, iar tariful standard al unui SMS în interiorul UE îl depăşeşte de peste două ori pe cel al unui SMS naţional. În unele cazuri, tariful standard al unui apel în interiorul UE poate fi de până la zece ori mai mare decât tariful standard al apelurilor naţionale.
Aceste noi plafoane tarifare pentru apelurile şi SMS-urile internaţionale efectuate în UE fac parte, împreună cu eliminarea tarifelor de roaming care a avut loc în iunie 2017, din procesul de revizuire la nivelul UE a normelor din domeniul telecomunicaţiilor, un proces menit să asigure o mai strânsă coordonare între state în materie de comunicaţii electronice şi să consolideze rolul Organismului Autorităţilor Europene de Reglementare în Domeniul Comunicaţiilor Electronice (OAREC).
Citește și: Bruxelles-ul critică taxa pentru operatorii telecom
"Plafoanele tarifare pentru apelurile efectuate în interiorul UE reprezintă un exemplu concret al impactului semnificativ pe care piaţa unică digitală îl are asupra vieţii de zi cu zi a oamenilor. Prin construirea pieţei unice digitale, au fost create de fapt 35 de noi drepturi şi libertăţi digitale. În ansamblu, noile norme în domeniul telecomunicaţiilor vor permite UE să răspundă nevoilor tot mai mari în materie de conectivitate ale cetăţenilor europeni şi să stimuleze competitivitatea UE", a declarat vicepreşedintele pentru piaţa unică digitală, Andrus Ansip.
Un nou sondaj Eurobarometru privind apelurile internaţionale arată că patru din zece respondenţi (42%) au contactat o persoană dintr-o altă ţară a UE în ultima lună. 26% dintre respondenţi au declarat că utilizează o reţea de telefonie fixă, un telefon mobil sau sistemul de mesagerie telefonică (SMS) pentru a lua legătura cu o persoană din altă ţară a UE.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.