Compania a montat pe o mașină Dacia Sandero un motor electric cu o capacitate de aproximativ 80 de cai putere și baterii cu o capacitate de 27 kWh, dar și cu o priză de 220 volți, care se află în portbagaj. Proiectul, numit Elantrie, utilizează un motor electric brevetat, special conceput pentru modelele cu motor clasic, aflate deja în producție.
Autorii proiectului susțin că mașina poate parcurge până la 150 km fără reîncărcare.
De asemenea, compania a montat motorul electric, cu o capacitate de 30 kWh, pe un model Lada Niva.
Datorită spațiului mai mare pentru baterii, sistemul implementat pe Lada permite autonomii și mai mari, de aproape 300 de km.
Compania le promite clienților Lada Niva Elantrie economii de aproximativ 2.000 de euro pe an pe combustibil, la care se adaugă și economiile făcute din taxele zero, dar și costurile reduse de întreținere.
Pentru sistemul Elantrie, compania a folosit baterii LifePo4 cu 9.000 de cicluri de încărcare. Schmid GmbH susține că acest lucru va fi suficient timp de 25 de ani.
Potrivit producătorului, kitul Elantrie permite conversia oricărei mașini obișnuite într-una electrică, prețul nu a fost specificat, dar conversia ar putea costa aproximativ 20.000 de euro, scrie Formacar.
Schmid GmbH a testat anterior kit-ul Elantrie pe un Volkswagen Golf III, celebrul model din anii '90.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.