La începutul acestei săptămâni, Ministerul Economiei și Registrul Auto Român au anunțat noi prevederi pentru furnizorii de pneuri. Astfel, au fost stabilite noi reguli cu privire la etichetarea anvelopelor, în ceea ce privește eficiența consumului de combustibil.
De asemenea, furnizorii de servicii de stocare trebuie să se asigure că furnizorii care vând pneuri pe site-urile lor afişează eticheta şi fişa cu informaţii.
„Este sezonul în care şoferii, dar şi operatorii economici de transport sau care includ în activitatea lor operaţiuni de transport, îşi pregătesc autoturismele pentru sezonul de iarnă, astfel, Ministerul Economiei împreună cu Registrul Auto Român se asigură că utilizatorii finali fac o alegere în cunoştinţă de cauză atunci când achiziţionează anvelope.
Această Hotărâre de Guvern are ca scop creşterea siguranţei, a protecţiei sănătăţii, a eficienţei economice şi de mediu în transportul rutier prin promovarea unor anvelope sigure, eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil şi cu niveluri de zgomot reduse. Totodată, prin aprobarea acestui act normativ, România îşi armonizează legislaţia cu Regulamentele UE în vigoare”, a declarat ministrul Economiei, Florin Spătaru.
Astfel, se stabilesc astfel noi reguli privind etichetarea anvelopelor introduse pe piaţă în ceea ce priveşte eficienţa consumului de combustibil.
Cei vizați de sancțiuni sunt:
furnizori de pneuri
distribuitori de pneuri
furnizori de vehicule şi distribuitori de vehicule
furnizori de servicii de stocare
În funcţie de gravitatea contravenţiei amenzile pot varia de la valori între 1.000 lei şi 10.000 lei, amenda minimă, la valori între 10.000 lei şi 40.000 lei, amenda maximă.
Necesitatea acestui mesaj, explică RAR, vine după ce au apărut articole sau informații menite să panicheze posesorii de autovehicule. RAR precizează că nu există o data limită pentru montarea acestor cauciucuri, nici o temperatură minimă, obligativitatea șoferilor survenind când se deplasează pe drumuri acoperite cu gheață, polei sau zăpadă, indiferent de anotimp.
În același timp, autoritatea arată că toate anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M și S (însemnând noroi și zăpadă – mud and snow), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația națională rutieră.
Sancțiunea pentru lipsa anvelopelor adecvate se pedepsește cu amendă din clasa a IV-a de sancțiuni (între 9 și 20 de puncte-amendă), adică între 1.305 și 2.900 de lei, dar se poate reține și certificat de înmatriculare al vehiculului.
Obligativitatea utilizării anvelopelor de iarnă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei a fost introdusă în România prin Ordonanța Guvernului nr. 5/2011, potrivit DIGI24.
MESAJUL INTEGRAL RAR:
"Informare oficială despre anvelopele de iarnă Ați citit articolele despre amenzile pe care le riscă românii dacă nu au montate anvelopele de iarnă la 1 noiembrie și sunteți nedumeriți sau panicați? Nu aveți de ce!
Registrul Auto Român vă explică tot ce trebuie să știi despre anvelopele care sunt obligatorii pe timpul iernii. Chiar dacă vremea încă este însorită în cea mai mare parte a țării, au început să circule deja informații menite să panicheze posesorii de autovehicule, așadar precizăm CLAR că NU există o data limită pentru montarea acestor cauciucuri și că TOATE anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M și S (însemnând noroi și zăpadă – engl. mud and snow), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația națională rutieră. Acum, vă explicăm situația în detaliu.
Obligativitatea utilizării anvelopelor de iarnă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei a fost introdusă în România prin Ordonanța Guvernului nr. 5/2011 pentru modificarea și completarea OUG nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în 2006. Este important de reținut că legea NU prevede o dată limită de la care autovehiculele trebuie dotate cu anvelope de iarnă sau o temperatură minimă care să declanșeze procesul.
Așadar, anvelopele specifice sunt necesare dacă mașina circulă pe un drum public acoperit cu gheață, polei sau zăpadă, indiferent de anotimp, iar de la momentul elaborării legii aceste prevederi nu au suferit modificări. Registrul Auto Român precizează că denumirea “all seasons” este una comercială, folosită de producătorii de anvelope, dar care nu are un corespondent în legislația națională a României.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.