”Schimbarea comportamentului de plată online al românilor coincide cu intrarea în starea de urgență în luna martie. Acela a fost punctul când mulți dintre cei care cumpără online au renunțat la cash în favoarea cardurilor.” ne-a spus Florinel Chiș, director executiv ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online.
Salt spectaculos în starea de urgență
Cât despre raportul de creștere al plăților cu cardul online față de aceeași perioadă a anului trecut, directorul executiv al ARMO a dat următoarele date: ”Privind la ce raportează comercianții electronici și schemele de plată, creșterea pentru plățile online cu cardul se situează undeva la 25-30% sau 12-13 puncte procentuale. Ca să ne facem o idee mai clară, cea mai importantă companie de comerț electronic din România, totodată membră ARMO, a avut la ediția din 2019 a Black Friday 42% plăți cu cardul. La ediția de anul acesta am văzut cum pentru prima dată mai mulți români au preferat să plătească cu cardul decât cu cash, iar procentul plăților online a crescut la aproape 55%. Este un salt spectaculos, care ne arată că marea majoritatea a celor care au folosit cardul pentru o asemenea plată pentru prima oară în starea de urgență au descoperit avantajele și această metodă de plată a rămas preferata lor.”
Citește și Fără PRECEDENT de BLACK FRIDAY! Anul 10 a marcat o PREMIERĂ
Cumpărături alimentare ONLINE, plătite cu cardul
Întrebat dacă această creștere o regăsim pe aceleași segmente de produse sau vorbim despre noi categorii pentru care s-au făcut plățile online, Florinel Chiș ne-a răspuns: ”De regulă, cei care alegeau să plătească pentru unele produse cu cardul și pentru altele cash, făceau această alegere în funcție de valoarea produsului sau de cât de sensibil este la transport. De exemplu, televizoarele se încadrează la ambele categorii: produs scump, sensibil la transport. Cu timpul însă a crescut calitatea serviciilor, atât a celor oferite de magazinele online, cât și cele de curierat, și atunci acest tip de comportament nu mai este atât de des întâlnit. Ce se observă însă este o creștere a unor produse pe care românii nu le cumpărau de regulă online, cum ar fi produsele alimentare sau cele pentru îngrijirea casei. Așadar, românii se îndreaptă acum spre magazinele online nu doar pentru electro-IT, ci și pentru produse de zi cu zi pe care inclusiv cei care comandau online și în anii trecuți le cumpărau exclusiv din magazine fizice.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.