Stellantis a anunțat că își va accelera producția de mașini electrice în Franța, ceea ce a bucurat sindicatele îngrijorate de locurile de muncă. Mașinile Peugeot 308, 308 break și 408 electrice vor fi produse la Mulhouse (Haut-Rhin), a anunțat Carlos Tavares, CEO al Stellantis.
Prezent la eveniment, Emmanuel Macron a reiterat unul dintre ambițioasele sale obiective, respectiv ca industria auto națională să producă două milioane de mașini electrice în Franța până în 2030: "Vom fi acolo pentru a vă sprijini și a vă însoți pe termen lung, pentru a face din nou din Franța o mare țară auto a viitorului”, a promis Macron.
În timp ce tranziția către vehiculele electrice provoacă temeri legate de o redimensionare a unităților de producție, toate fabricile franceze ale Stellantis (conglomerat născut anul trecut din fuziunea dintre PSA și Fiat-Chrysler) "au un viitor clar în fața lor", a subliniat Tavares, "și tehnologia necesară pentru a face față concurenței, în special concurenței chinezești pe care o puteți vedea astăzi la Salonul Auto de la Paris".
Șeful grupului a avertizat chiar că Stellantis ar putea opri producția în China. Cu toate că relocalizările au loc de 30 de ani, industria auto are încă 800.000 de locuri de muncă în Franța, al treilea mare producător european, după Germania și Spania. Pe de altă parte, vânzările de mașini sunt la cel mai scăzut nivel de la începutul pandemiei Covid-19.
Cu câteva minute înainte de anunțul Stellantis, BYD, producătorul numărul unu de automobile electrice din China, a întâmpinat primii săi clienți europeni care i-au înmânat cheile. Grupul vietnamez VinFast a venit, de asemenea, în forță.
Anterior, într-un interviu acordat ziarului Les Echos, Macron a cerut consolidarea "preferinței europene", adică a avantajelor de a cumpăra mașini fabricate în Europa. După ce a primit duminică seara la cină reprezentanți ai industriei, președintele a anunțat o serie de noi stimulente pentru achiziționarea de mașini electrice. Astfel, "bonusul ecologic" va fi majorat de la 6.000 la 7.000 de euro pentru jumătate dintre gospodăriile franceze care cumpără o mașină electrică.
Niciun producător german nu a făcut deplasarea la ediția din acest an a Mondialului de la Porte de Versailles. După ce au investit milioane de euro în saloanele de la Shanghai și München în 2021, BMW și Volkswagen, împreună cu filialele lor Mini, Seat, Bugatti și Lamborghini, nu au participat.
Sistemul electric 4L
Luni dimineață, Renault a deschis Mondialul prezentând noul 4L, o versiune modernă și electrică a vedetei din anii 1960 și 1970. După modelul electric Renault 5, a venit rândul lui 4L, reinventat de constructorul francez sub forma unui SUV. Concept-car-ul prezentat de Renault face totuși un semn către strămoșul său prin grila dreptunghiulară și farurile în formă de capsulă. Producția este programată să înceapă la sfârșitul anului 2024 la uzina din Maubeuge (Nord).
Marca sportivă a grupului, Alpine, a prezentat o mașină sport futuristă care ar putea arde hidrogenul pentru a obține performanțe foarte ridicate fără a avea nevoie de baterii.
Hidrogenul este, de asemenea, pariul start-up-ului francez Hopium, dar pentru a alimenta un motor electric: berlina sa Machina a fost prezentată într-o nouă versiune, care ar trebui să fie produsă în Normandia. Peugeot expune noul său 408, un sedan cu aspect de SUV care concurează cu Renault Arkana, iar Jeep primul său model electric, Avenger.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.