Rezultatul: acțiunile LVMH s-au prăbușit marți cu până la 8%, marcând cea mai severă corecție de la începutul pandemiei. Între timp, Hermès a devenit, pentru prima dată, cea mai valoroasă companie din industrie.
Vânzări sub așteptări pe toate liniile
Niciunul dintre segmentele de business ale LVMH nu a reușit să înregistreze creșteri. Divizia-cheie de modă și marochinărie – în care se regăsesc branduri precum Louis Vuitton, Dior, Celine sau Loewe – a scăzut cu 5% (ajustat valutar), în timp ce analiștii estimau o contracție de doar 0,6%, notează Bloomberg.
Vânzările slabe au fost explicate în principal printr-un efect de bază negativ: în urmă cu un an, cumpărătorii chinezi făceau achiziții masive în Japonia, generând un salt spectaculos, imposibil de replicat anul acesta.
SUA rezistă, dar Sephora încetinește
Pe piața americană, cererea pentru modă și articole de piele a rămas relativ solidă, însă segmentul de beauty, prin Sephora, a înregistrat un recul, cauzat în parte de bazele de comparație ridicate și, posibil, de impactul tarifelor asupra consumatorilor cu venituri mai reduse.
Piețele americane, în derapaj, afectează și luxul
Entuziasmul investitorilor și al consumatorilor americani post-Trump s-a evaporat rapid, în contextul tensiunilor comerciale și temerilor de recesiune. Bernstein estimează acum o scădere globală a vânzărilor de lux cu 2% în 2025, după ce anterior prognozau o creștere de 5%.
Dior dezamăgește, Hermès profită
În timp ce Louis Vuitton a rezistat mai bine (datorită colecțiilor semnate Murakami), Dior a înregistrat o scădere de până la 10%, potrivit estimărilor Citigroup. LVMH se confruntă, în plus, cu o tranziție de conducere: Bernard Arnault începe să transfere responsabilitățile către copiii săi, ceea ce generează incertitudini în interiorul grupului.
Pe acest fond, Hermès – rivalul istoric al LVMH – a reușit să depășească LVMH în valoare de piață, devenind cel mai valoros grup de lux din lume. Cu un model bazat pe produse ultra-rarificate (gențile Birkin și Kelly), o marjă de profit solidă și o strategie de prețuri moderată, Hermès pare mai bine echipat pentru o perioadă economică incertă.
Richemont, Kering și Burberry: mai multă presiune
Richemont, care deține Cartier și Van Cleef & Arpels, a pierdut peste 25% din capitalizare de la începutul lunii martie, afectată de prețurile ridicate ale aurului. Grupurile aflate în tranziție – Kering (Gucci) și Burberry – se confruntă cu și mai multe provocări într-un context atât de volatil.
Concluzie: luxul nu mai e imun
Piața globală a bunurilor de lux traversează o perioadă de realiniere dureroasă. Deși branduri precum Hermès sau Cartier pot amortiza șocurile mai ușor, nicio companie nu este complet ferită dacă SUA intră în recesiune și cumpărătorii chinezi reduc consumul.
Dar un lucru rămâne valabil: nu doar diamantele sunt pentru totdeauna. În momente de criză, gențile Hermès, brățările Van Cleef sau paltoanele Moncler rămân active sigure pentru consumatorii de lux.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.