Big bang în lumea produselor de lux din Statele Unite. Tapestry, proprietarul mărcii Coach, urmează să achiziționeze Capri, compania-mamă a lui Michael Kors, Versace și Jimmy Choo, pentru 8,5 miliarde de dolari. După multe luni de discuții dificile, cele două grupuri au semnat acordul definitiv.
Achiziția Capri de către Tapestry, care rămâne condiționată de aprobarea acționarilor Capri și a autorităților de reglementare, este de așteptat să fie finalizată în cursul anului 2024.
Această preluare va da naștere unui grup a cărui cifră de afaceri va ajunge la 12 miliarde de dolari, venituri din exploatare de aproape 2 miliarde de dolari și a cărui amprentă geografică se va extinde în 75 de țări. „Combinația dintre Coach, Kate Spade și Stuart Weitzman cu Versace, Jimmy Choo și Michael Kors creează o nouă casă globală de lux puternică, oferind o oportunitate unică de a oferi o valoare mai mare clienților noștri”, a declarat Joanne Crevoiserat, șefa Tapestry.
Potrivit estimărilor, combinația dintre Capri și Tapestry are darul de a genera sinergii de costuri de 200 de milioane de dolari. Cele două companii sunt, de asemenea, complementare geografic. Datorită acestei achiziții, Tapestry dobândește acea ”greutate” ce-i permite să concureze cu giganții europeni ai produselor de lux. Multă vreme, firmele americane de pe acest palier s-au aflat în umbra unor uriași precum LVMH (79 miliarde euro cifră de afaceri în 2022), Kering (20 miliarde euro cifra de afaceri), Chanel (16 miliarde) sau Hermès (11 miliarde). Numai LVMH deține 75 de mărci, inclusiv Louis Vuitton și Dior.
Iar acești jucători, puternici pe piața americană, au continuat să-și consolideze pozițiile prin achiziții. Kering a anunțat din nou pe 27 iulie că va cumpăra un pachet de 30% din capitalul italianului Valentino și are o opțiune de preluare totală în 2028. În 2021 mai ales, LVMH a cumpărat firma americană de bijuterii, Tiffany, pentru 15,8 miliarde de dolari, după o bătălie epică.
Potrivit lui Neil Saunders, director la GlobalData, citat de AFP, Tapestry și Capri împreună ar trebui să dețină 5,1% din cota de piață de lux și să urce pe locul patru în rândul grupurilor globale, după LVMH, Kering și Chanel.
Creștere internațională
În timp ce piața de lux a atins un punct critic în Statele Unite, preluarea Capri de către Tapestry face și ea parte din contraatac. Din ianuarie până în martie, vânzările Capri au scăzut cu 10,5%. Grupul din Londra a înregistrat o pierdere netă de 34 de milioane de dolari. Strategia sa de democratizare a produselor mărcilor sale a fost criticată.
Dar CEO-ul Capri a învinuit în cea mai mare parte economia SUA. „Recunoaștem că există incertitudini pe termen scurt pe piața din SUA, dar creșterea puternică în Asia și cererea stabilă în Europa sunt încurajatoare”, a comentat el. Potrivit lui Bain, creșterea pieței globale de lux ar trebui să scadă de la 15% în 2022, la cel mult 12% în 2023, potrivit celor mai optimiste prognoze. Piața americană este afectată în mod deosebit de situația economică.
Împreună, Tapestry și Capri vor fi, prin urmare, mai puternice pentru a-și dezvolta cele șase mărci în afara pieței lor de origine. CEO-ul Capri a subliniat acest lucru atunci când a anunțat acordul definitiv dintre cele două grupuri: „ Vom avea resurse și capacități mai mari pentru a ne accelera internaționalizarea, păstrând în același timp ADN-ul unic al mărcilor noastre.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.