Aplicația este disponibilă aici. Potrivit informaţiilor furnizate de către Ministerul Finanţelor, versiunea îmbunătățită vine cu o interfață intuitivă și funcționalități mai ușor de utilizat, astfel încât fiecare utilizator să poată emite facturi în conformitate cu cerințele fiscale într-un mod rapid și eficient.
„Fiecare îmbunătățire adoptată a ținut cont de nevoile semnalate de contribuabili. Am tot avut întâlniri cu reprezentații mediului de afaceri și una dintre solicitările lor a fost aceasta. Versiunea simplificată a aplicației e-Factura vine cu o serie de avantaje și funcționalități care vor face gestionarea facturilor mai ușoară și mai accesibilă pentru toți utilizatorii.
Ne-am gândit în primul rând la cei aproximativ 670.000 contribuabili mici care trebuie să utilizeze sistemul și au nevoie de o aplicație gratuită, intuitivă și ușor de folosit. De asemenea, aplicația extinsă este acum disponibilă și în limba engleză, urmând ca în perioada următoare să fie tradusă și cea simplificată”, a explicat ministrul Finanţelor, Marcel Boloș.
Ce este nou
- Aplicația web de completare a facturii într-un format simplificat răspunde solicitărilor venite din partea micorintreprinderilor, ce nu utilizează în mod curent elemente operaționale complexe.
- A fost redesenată pentru a include automat ghidaje (e. codul tipului facturii este prestabilit la 380, codul monedei este exclusiv RON) și bife pentru a afișa elementele de identificare obligatorii în funcție de categoria de plătitor de TVA.
- Au fost restrânse nomenclatoarele de TVA la cele utilizate frecvent pentru tranzacții domestice și incluse procentele de taxă sub format selectabil.
De asemenea, sistemul a fost îmbunătățit cu o nouă funcționalitate esențială: o aplicație extinsă în limba engleză destinată contribuabililor nerezidenți înregistrați în scopuri de TVA care au obligația de a raporta facturile emise pentru livrările/prestările efectuate pe teritoriul României.
Pentru a îmbunătăți interacțiunea cu utilizatorii finali, va fi organizat un webinar la data de 20 martie, unde aceștia pot adresa întrebări și pot primi răspunsuri din partea experților din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală/Centrului Național pentru Informații Financiare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.