Compania aeriană irlandeză, cea mai mare din Europa în funcție de numărul de pasageri, are deja 150 de comenzi pentru modelele MAX 10, cel mai mare avion din familia 737, și urmează să comande încă 150, primele livrări urmând să aibă loc în 2027.
Compania a declarat că se așteaptă ca avionul să fie certificat până la sfârșitul anului și să zboare la începutul anului viitor, în pofida faptului că Administrația Federală a Aviației a oprit avioanele MAX 9, în urma incidentului din timpul zborului al Alaska Airlines.
Directorul general al United Airlines, Scott Kirby, care a comandat 277 de avioane MAX 10 a declarat săptămâna trecută că operatorul său aerian va construi un nou plan de flotă care nu include acest model, care a înregistrat deja întârzieri de reglementare și de livrare înainte de incidentul cu Alaska Airlines.
"Le-am spus că, dacă unele dintre aceste companii aeriene americane nu vor să ia avioanele MAX 10, Ryanair va lua acele avioane", a declarat directorul executiv al Ryanair Group, Michael O'Leary, în cadrul unei prezentări a rezultatelor trimestriale ale companiei aeriene.
El a descris MAX 10 ca fiind "transformațional" și a spus că Boeing va face întotdeauna aeronave excelente "dar calitatea trebuie îmbunătățită".
Directorul financiar al Ryanair, Neil Sorahan, a declarat că comentariile de săptămâna trecută ale lui Kirby de la United au fost "inutile".
"Dacă Scott Kirby nu vrea să ia modelele MAX 10, atunci le vom lua cu mare plăcere la un preț corect", a declarat Sorahan într-un interviu.
Sorahan a declarat că este "plin de speranță" că MAX 10 va fi certificat înainte de sfârșitul anului și va zbura la începutul anului 2025.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.