Compania aeriană cu sediul la Dublin este prima din Europa care avertizează cu privire la perturbări din cauza crizei tot mai profunde de la Boeing, care a fost împotmolită într-un audit de reglementare și căreia i s-a interzis să accelereze producția de 737 MAX de la explozia în aer a unui panou de bord al unui nou MAX 9 al Alaska Airlines, pe 5 ianuarie.
Ryanair trebuia să primească 57 de avioane Boeing MAX 8200 până la sfârșitul lunii aprilie, dar cu puțin peste o săptămână în urmă Boeing a informat compania aeriană că va primi aproximativ 50 de aeronave până la sfârșitul lunii iunie, a declarat O'Leary. Acest lucru s-ar putea schimba acum.
"Nu știm cu adevărat câte avioane vom primi de la Boeing", a declarat O'Leary în cadrul unei conferințe de presă. "Suntem destul de siguri că vom primi între 30 și 40. Suntem destul de încrezători că vom avea între 40 și 45. Iar acum suntem mult mai puțin încrezători că vom primi între 45 și 50".
Separat, două surse din industrie au declarat pentru Reuters că Boeing și-a informat clienții MAX că ar putea exista o decalare în livrările de avioane, citând evenimente recente.
Cu toate acestea, producătorul american de avioane nu a stabilit încă câte avioane nu va putea livra în acest an, au spus acestea.
Într-o declarație pentru Reuters, Boeing a confirmat că a anunțat unele companii aeriene că livrările ar putea fi întârziate. Aceasta a precizat că programele sale de livrare sunt "dinamice", deoarece își va lua timpul necesar pentru a se asigura că avioanele sale sunt de "înaltă calitate" și îndeplinesc toate standardele de reglementare.
"Regretăm profund impactul pe care acest lucru îl are asupra clientului nostru apreciat Ryanair", a declarat Boeing. "Lucrăm pentru a răspunde preocupărilor lor și luăm măsuri pentru un plan cuprinzător de consolidare a calității 737 și a performanțelor de livrare."
Întârzierile înseamnă că Ryanair ar putea fi nevoită să elimine unele zboruri din programul său de vară, a declarat O'Leary, reducând capacitatea pentru ceea ce se așteaptă să fie o vară record de călătorii.
"Dacă vom obține doar 40, până la sfârșitul lunii martie va trebui să anunțăm unele reduceri minore ale programului", a spus el.
Acest lucru înseamnă că Ryanair va transporta probabil doar 200 de milioane de pasageri pentru anul financiar care începe în aprilie, față de 205 milioane de pasageri prognozați anterior.
Alte constrângeri de capacitate ar putea face transportatorul mai puțin competitiv în fața rivalilor low-cost precum easyJet EZJ.L.
Acțiunile Ryanair au crescut cu un sfert în ultimii doi ani, devenind astfel cea mai performantă companie aeriană europeană, în condițiile în care industria se bucură de un boom post-pandemic al călătoriilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.