Rușii vor să transporte gaze naturale cu submarinul

Simona Haiduc |
Data actualizării: | Data publicării:
Submarin nuclear
Submarin nuclear

Dacă, din cauza sancțiunilor, nu se poate prin conducte terestre sau pe mare, cu navele speciale, poate merge pe sub apă.

Ahtiată după bani și disperată să salveze compania Gazprom, cândva principalul instrument de șantaj al Kreminului, Rusia lucrează acum la proiectarea unor submarine cu propulsie nucleară pentru a exporta gaz natural lichefiat (GNL) din Arctica în Asia, în încercarea de a reduce cu aproape jumătate timpul de călătorie pe Ruta Mării Nordului (NSR), a declarat un înalt oficial de stat.

Un mare obstacol

Rusia folosește deja spărgătoare de gheață cu propulsie nucleară pentru a deschide calea acestui tip de transport prin NSR, care trece de-a lungul coastei arctice a Rusiei de la Murmansk în vest până la strâmtoarea Bering în est, o rută pe care Moscova o vede ca o alternativă mai rapidă la Canalul Suez și una pe care are de gând o dezvolte.

Însă Rusia suferă de o lipsă de nave capabile să spargă gheața arctică groasă, un obstacol pentru noul său proiect Arctic LNG 2, înscris pe lista sancțiunilor impuse de Statele Unite din cauza războiului din Ucraina.

Instalația Arctic LNG 2 a început să producă GNL offshore în decembrie anul trecut. Dar, deși primele transporturi de gaz suprarăcit au fost expediate la începutul lunii august, acestea nu au fost încă livrate cumpărătorilor finali.

Mikhail Kovalchuk, un consilier apropiat al președintelui Vladimir Putin și director al Institutului Kurchatov, principalul centru de cercetare nucleară din Rusia, a prezentat proiectul submarinului la săptămâna trecută, la o conferință din Sankt Petersburg.

Ceva fundamental nou

Este vorba despre crearea unei clase de nave fundamental noi, capabile să devină alternativă la transportatoarele de gaze „tradiționale”, carem în condiții arctice sunt incapabile să navigheze tot timpul anului fără a fi însoțite de un spărgător de gheață”, se arată pe site-ul Offshore Marintec Russia 2024. 

În materialul postat pe respectivul site este citat Kovalchuk, care a fost primit de Putin la Kremlin pe 24 septembrie. „Dezolvarea unor nave subacvatice cu propulsie nucleară nu este o problemă simplă, iar discuțiile pe această temă datează încă de la începutul anilor 2000. Atunci, nu era o urgență. Acum este. Prin urmare, noi, adică Institul Korchatov și Gazprom, am trecut la faza de proiectare și suntem hotărâți să mergem până la capăt”, a promis omul de știință rus. 

Un drum cu opt zile mai scurt 

Potrivit cotidianului economic RKB, ideea este de a reduce timpul necesar parcurgerii NSR de la 20 la 12 zile și ca submarinele să fie capabile să transporte aproximativ 180.000 de tone de GNL, ceea ce corespunde unui transportor convențional de GNL din clasa 7.

Submarinele planificate ar avea o lungime de 360 ​​de metri și o lățime maximă de 70 de metri. Ale ar urma să fie alimentate de reactoare nucleare RITM-200, pe care Rusia le folosește pentru a alimenta cele mai noi spărgătoare de gheață.

Este puțin probabil să devină realitate

Unii experți sunt însă sceptici cu privire la fezabilitatea proiectului submarinului. Alexander Nikitin, fost ofițer de navă și expert nuclear la Centrul Bellona din Vilnius, a declarat că Rusia nu are capacitățile necesare pentru a construi un astfel de submarin.

În plus, ar fi necesare nave de serviciu și docuri suplimentare, precum și echipaje cu pregătire specială, a adăugat el. "Părerea mea este că oamenii se gândesc că lucrurile vor funcționa. Dar dată fiind situația, este puțin probabil", a spus el. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9758
Diferența 0.0003
Zi precendentă 4.9755
USD
Azi 4.5675
Diferența 0.0072
Zi precendentă 4.5603
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9758 RON
USD flag1 USD = 4.5675 RON
GBP flag1 GBP = 5.9452 RON
CHF flag1 CHF = 5.3002 RON
AUD flag1 AUD = 3.0553 RON
DKK flag1 DKK = 0.6669 RON
CAD flag1 CAD = 3.3133 RON
HUF flag1 HUF = 0.0124 RON
JPY flag1 JPY = 0.0306 RON
NOK flag1 NOK = 0.4213 RON
SEK flag1 SEK = 0.4381 RON
XAU flag1 XAU = 393.9593 RON
Monede Crypto
1 BTC = 309712.90RON
1 ETH = 11980.14RON
1 LTC = 321.19RON
1 XRP = 2.50RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.55%
6 luni: 5.59%
12 luni: 5.64%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17485.07-0.13%
BET-BK3285.73-0.07%
BET-EF939.40-0.12%
BET-FI61196.96-0.14%
BET-NG1233.15-0.10%
BET-TR38539.59-0.13%
BET-TRN37461.90-0.13%
BET-XT1506.32-0.13%
BET-XT-TR3263.82-0.13%
BET-XT-TRN3179.28-0.13%
BETAeRO959.75-0.11%
BETPlus2587.91-0.14%
RTL38781.92-0.14%

Opinii

Ben Bernanke, Douglas Diamond şi Philip Dybvig au primit Premiul Nobel pentru Economie
Oameni de afaceri / Foto: Freepik

Mircea Coșea: ”Am intrat în capcana venitului mediu”, deși ”nu mai suntem săraci”

Profesorul de economie Mircea Coșea a oferit o...

Maria Junghiatu, partener în cadrul TPA România

Decontul precompletat P300 complică procesul de raportare fiscală

Specialiștii TPA România, companie care face...

Comunicate de presa

Bancomat CEC Bank

CEC Bank lansează serviciul de plăți instant RoPay

CEC Bank lansează serviciul de plăți instant...

Fidelis

FIDELIS, ediția de toamnă a înregistrat record dupã record

A fost cea mai mare sumã investitã, cel mai...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
NoMy - smt4.5.3
pixel