Rușii produc modele Citroen fără voia companiei, cu kituri provenite din China

DCBusiness Team |
Data publicării:
Citroen / sursa foto: Pexels.com / Yigithan Bal
Citroen / sursa foto: Pexels.com / Yigithan Bal

Deși constructorul auto Stellantis a oprit producția din Rusia în aprilie 2022, decizia nu i-a împiedicat pe operatorii ruși să se asocieze cu un partener chinez pentru a începe să producă noi versiuni ale modelelor Citroen ale Stellantis.

În luna decembrie a anului trecut, compania rusă Automotive Technologies a importat cel puțin 42 de kituri auto pentru asamblarea modelului Citroёn C5 Aircross la uzina din Kaluga, care este încă deținută majoritar de Stellantis, conform unor date vamale.

Fabricate în China, kiturile au fost produse de grupul chinez Dongfeng Motor Group, Automotive Technologies asambla Citroёnul C5 Aircross la fabrica din Kaluga, informează Reuters.

Nu este clar dacă kiturile din China conțineau piese care intră sub incidența sancțiunilor occidentale impuse Rusiei dar datele vamale nu arată că Stellantis știa despre aceste importuri.

Aceste constatări evidențiază lipsa de control pe care companiile occidentale care ai părăsit Rusia după invadarea Ucrainei o au acum asupra mărcilor lor.

De asemenea, acestea demonstrează dependența tot mai mare a Moscovei de Beijing, în special în industria auto.

Ca răspuns la constatările Reuters, Stellantis a declarat că începând cu 31 decembrie 2023, "a pierdut controlul asupra entităților sale din Rusia". Stellantis a declarat că a recunoscut o pierdere de 144 milioane de euro ca urmare a acestui fapt, inclusiv pierderea a 87 milioane de euro în numerar și echivalente de numerar.

Industria auto din Rusia a fost puternic dependentă de investiții, echipamente și piese de schimb din străinătate, în special din Europa.

Stellantis a dat vina pe dificultățile logistice și pe sancțiunile impuse Moscovei atunci când și-a oprit operațiunile. Aceasta deține 70% din uzina din Kaluga, restul de 30% fiind deținut de Mitsubishi Motors. Înainte de invazia Rusiei în Ucraina, fabrica producea automobile Peugeot, Citroen, Opel și Mitsubishi, cu o capacitate anuală de 125.000 de vehicule.

Deși mulți producători auto străini au părăsit între timp piața rusă, unele livrări continuă să ajungă în țară prin intermediul unui sistem de importuri introdus de Moscova. Aceasta permite importatorilor să aducă produse din străinătate fără permisiunea proprietarului mărcii.

Modelele Citroen continuă să fie disponibile pentru vânzare în Rusia, au declarat pentru Reuters patru dealeri auto ruși.

Automotive Technologies, o companie înregistrată la Moscova în martie 2023 și deținută în proporție de

Constructorii auto chinezi au acoperit golurile lăsate în Rusia de concurenții lor, dar vânzările de mașini chinezești par să fi atins un vârf de peste 56% din piață, în timp ce producția internă a Rusiei și-a revenit ușor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9766
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9762
USD
Azi 4.7317
Diferența 0.0147
Zi precendentă 4.717
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9766 RON
USD flag1 USD = 4.7317 RON
GBP flag1 GBP = 5.9743 RON
CHF flag1 CHF = 5.3535 RON
AUD flag1 AUD = 3.0801 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3872 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4280 RON
SEK flag1 SEK = 0.4288 RON
XAU flag1 XAU = 405.9099 RON
Monede Crypto
1 BTC = 463355.27RON
1 ETH = 15805.53RON
1 LTC = 418.71RON
1 XRP = 5.61RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.59%
6 luni: 5.63%
12 luni: 5.68%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17302.900.63%
BET-BK3221.640.41%
BET-EF929.350.69%
BET-FI60662.120.61%
BET-NG1219.650.92%
BET-TR38161.220.63%
BET-TRN37092.260.63%
BET-XT1485.430.59%
BET-XT-TR3220.460.59%
BET-XT-TRN3136.900.59%
BETAeRO921.78-0.46%
BETPlus2560.280.63%
RTL38306.500.68%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel