În luna decembrie a anului trecut, compania rusă Automotive Technologies a importat cel puțin 42 de kituri auto pentru asamblarea modelului Citroёn C5 Aircross la uzina din Kaluga, care este încă deținută majoritar de Stellantis, conform unor date vamale.
Fabricate în China, kiturile au fost produse de grupul chinez Dongfeng Motor Group, Automotive Technologies asambla Citroёnul C5 Aircross la fabrica din Kaluga, informează Reuters.
Nu este clar dacă kiturile din China conțineau piese care intră sub incidența sancțiunilor occidentale impuse Rusiei dar datele vamale nu arată că Stellantis știa despre aceste importuri.
Aceste constatări evidențiază lipsa de control pe care companiile occidentale care ai părăsit Rusia după invadarea Ucrainei o au acum asupra mărcilor lor.
De asemenea, acestea demonstrează dependența tot mai mare a Moscovei de Beijing, în special în industria auto.
Ca răspuns la constatările Reuters, Stellantis a declarat că începând cu 31 decembrie 2023, "a pierdut controlul asupra entităților sale din Rusia". Stellantis a declarat că a recunoscut o pierdere de 144 milioane de euro ca urmare a acestui fapt, inclusiv pierderea a 87 milioane de euro în numerar și echivalente de numerar.
Industria auto din Rusia a fost puternic dependentă de investiții, echipamente și piese de schimb din străinătate, în special din Europa.
Stellantis a dat vina pe dificultățile logistice și pe sancțiunile impuse Moscovei atunci când și-a oprit operațiunile. Aceasta deține 70% din uzina din Kaluga, restul de 30% fiind deținut de Mitsubishi Motors. Înainte de invazia Rusiei în Ucraina, fabrica producea automobile Peugeot, Citroen, Opel și Mitsubishi, cu o capacitate anuală de 125.000 de vehicule.
Deși mulți producători auto străini au părăsit între timp piața rusă, unele livrări continuă să ajungă în țară prin intermediul unui sistem de importuri introdus de Moscova. Aceasta permite importatorilor să aducă produse din străinătate fără permisiunea proprietarului mărcii.
Modelele Citroen continuă să fie disponibile pentru vânzare în Rusia, au declarat pentru Reuters patru dealeri auto ruși.
Automotive Technologies, o companie înregistrată la Moscova în martie 2023 și deținută în proporție de
Constructorii auto chinezi au acoperit golurile lăsate în Rusia de concurenții lor, dar vânzările de mașini chinezești par să fi atins un vârf de peste 56% din piață, în timp ce producția internă a Rusiei și-a revenit ușor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.