Directorul general al Renault SA, Luca de Meo, a declarat că uzina AvtoVaz, pe care producătorul francez a controlat-o până luna trecută, va trebui să facă compromisuri în ceea ce privește siguranța șoferilor, din cauza lipsei pieselor necesare pentru fabricarea noilor mașini.
"Este deja legal să nu ai ABS, airbaguri" în Rusia, a declarat de Meo miercuri, în cadrul unei conferințe la Paris, referindu-se la tehnologia care împiedică mașinile să derapeze fără control. Rusia "va reveni probabil la specificații pe care nu le mai facem".
De Meo vorbea la o lună după ce Renault a fost de acord să își transfere afacerile din Rusia, în valoare de 2,2 miliarde de euro, către entități de stat pentru o sumă simbolică, în ceea ce a reprezentat o naționalizare declanșată de războiul din Ucraina. AvtoVaz - care produce autoturismele Lada, cea mai bine vândută marcă - a fost preluată de un institut de cercetare auto de stat cunoscut sub numele de NAMI.
AvtoVaz și alți producători străini au oprit producția în lunile care au urmat după ce președintele rus Vladimir Putin a invadat Ucraina, deoarece sancțiunile au redus livrările de piese. Compania rusă a reluat producția pe 8 iunie, a anunțat Tass. Vânzările de mașini în țară s-au prăbușit de la izbucnirea războiului.
De Meo a declarat că sancțiunile comerciale au împiedicat intrarea de componente necesare pentru fabricarea vehiculelor la fabrica AvtoVaz din Togliatti.
"A fost imposibil să operăm ca un producător clasic, așa cum am vrut să o facem și cu nivelul de tehnologie care este bun pentru marca noastră", a declarat directorul general.
Ministerul rus al Industriei și Comerțului a declarat că Togliatti va continua să producă Lada, în timp ce primarul Moscovei, Serghei Sobyanin, a declarat că fosta uzină Renault din apropierea orașului va produce mașini Moskvich, un model din epoca sovietică, scrie Bloomberg.
Citește și: Dacia își transferă proprietatea unei companii mixte ruse
Grupul auto francez Renault SA analizează varianta unui transfer de proprietate pentru pachetul său majoritar de acţiuni la AvtoVaz, o societate mixtă din Rusia, către un investitor local, ca o modalitate pentru a ieşi din această ţară, au declarat pentru Bloomberg surse din apropierea acestui dosar.
Un eventual transfer de proprietate, varianta preferată în prezent de Renault, ar elibera grupul francez de responsabilităţile legale pentru AvtoVaz, firma care produce autoturismele Lada, şi cei 45.000 de angajaţi ai săi, au precizat sursele care au dorit să îşi păstreze anonimatul. Acestea au adăugat însă că transferul de proprietate este doar una dintre opţiunile analizate de Renault, după ce săptămâna trecută proprietarul Dacia a anunţat că îşi suspendă activităţile industriale în Rusia, fără a oferi detalii cu privire la modul în care intenţionează să iasă din Rusia.
Deocamdată nu a fost luată o decizie finală şi este posibil să apară şi alte opţiuni, au subliniat sursele. De asemenea, nu este clar cum anume ar urma să fie integrată în acest plan uzina proprie pe care Renault o are în apropiere de Moscova. Sursele au precizat însă că Renault nu va putea să îşi transfere participaţia de 68% pe care o deţine la AvtoVaz către celălalt acţionar, holdingul de stat Rostec State Corp., pentru că partenerul rus este vizat de sancţiunile internaţionale. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.