Rușii produc autoturisme fără airbag-uri sau ABS. Sancțiunile mușcă adânc în industria auto

Oana Pavelescu |
Data actualizării: | Data publicării:
Rușii produc autoturisme fără sisteme de securitate minimale
Rușii produc autoturisme fără sisteme de securitate minimale

Rusia va fi obligată să producă vehicule fără elemente de siguranță de bază, precum airbag-uri și sisteme de frânare antiblocare, pentru a reporni totuși producția locală, potrivit fostului proprietar al celei mai mari fabrici de automobile din țară.

Directorul general al Renault SA, Luca de Meo, a declarat că uzina AvtoVaz, pe care producătorul francez a controlat-o până luna trecută, va trebui să facă compromisuri în ceea ce privește siguranța șoferilor, din cauza lipsei pieselor necesare pentru fabricarea noilor mașini.

"Este deja legal să nu ai ABS, airbaguri" în Rusia, a declarat de Meo miercuri, în cadrul unei conferințe la Paris, referindu-se la tehnologia care împiedică mașinile să derapeze fără control. Rusia "va reveni probabil la specificații pe care nu le mai facem".

De Meo vorbea la o lună după ce Renault a fost de acord să își transfere afacerile din Rusia, în valoare de 2,2 miliarde de euro, către entități de stat pentru o sumă simbolică, în ceea ce a reprezentat o naționalizare declanșată de războiul din Ucraina. AvtoVaz - care produce autoturismele Lada, cea mai bine vândută marcă - a fost preluată de un institut de cercetare auto de stat cunoscut sub numele de NAMI.

AvtoVaz și alți producători străini au oprit producția în lunile care au urmat după ce președintele rus Vladimir Putin a invadat Ucraina, deoarece sancțiunile au redus livrările de piese. Compania rusă a reluat producția pe 8 iunie, a anunțat Tass. Vânzările de mașini în țară s-au prăbușit de la izbucnirea războiului.

De Meo a declarat că sancțiunile comerciale au împiedicat intrarea de componente necesare pentru fabricarea vehiculelor la fabrica AvtoVaz din Togliatti.

"A fost imposibil să operăm ca un producător clasic, așa cum am vrut să o facem și cu nivelul de tehnologie care este bun pentru marca noastră", a declarat directorul general.

Ministerul rus al Industriei și Comerțului a declarat că Togliatti va continua să producă Lada, în timp ce primarul Moscovei, Serghei Sobyanin, a declarat că fosta uzină Renault din apropierea orașului va produce mașini Moskvich, un model din epoca sovietică, scrie Bloomberg.

Citește și: Dacia își transferă proprietatea unei companii mixte ruse

Grupul auto francez Renault SA analizează varianta unui transfer de proprietate pentru pachetul său majoritar de acţiuni la AvtoVaz, o societate mixtă din Rusia, către un investitor local, ca o modalitate pentru a ieşi din această ţară, au declarat pentru Bloomberg surse din apropierea acestui dosar.

Un eventual transfer de proprietate, varianta preferată în prezent de Renault, ar elibera grupul francez de responsabilităţile legale pentru AvtoVaz, firma care produce autoturismele Lada, şi cei 45.000 de angajaţi ai săi, au precizat sursele care au dorit să îşi păstreze anonimatul. Acestea au adăugat însă că transferul de proprietate este doar una dintre opţiunile analizate de Renault, după ce săptămâna trecută proprietarul Dacia a anunţat că îşi suspendă activităţile industriale în Rusia, fără a oferi detalii cu privire la modul în care intenţionează să iasă din Rusia.

Deocamdată nu a fost luată o decizie finală şi este posibil să apară şi alte opţiuni, au subliniat sursele. De asemenea, nu este clar cum anume ar urma să fie integrată în acest plan uzina proprie pe care Renault o are în apropiere de Moscova. Sursele au precizat însă că Renault nu va putea să îşi transfere participaţia de 68% pe care o deţine la AvtoVaz către celălalt acţionar, holdingul de stat Rostec State Corp., pentru că partenerul rus este vizat de sancţiunile internaţionale. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 471706.38RON
1 ETH = 15824.09RON
1 LTC = 434.50RON
1 XRP = 7.03RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel