Trupele rusești care ocupă orașul ucrainean Melitopol au furat vehicule agricole în valoare de aproape 5 milioane de dolari de la o reprezentanță John Deere și au expediat unele dintre ele la mai mult de 800 de km până în Cecenia, a relatat CNN, însă odată ajunse la destinație au constatat că acestea sunt inutile din cauza unui sistem de blocare de la distanță care i-a împiedicat pe hoți să pornească echipamentele.
De la reprezentanță au fost furate două combine, evaluate la 300.000 de dolari fiecare, precum și alte 27 de tractoare, semănători și alte echipamente. Însă tehnologia de acces la distanță a echipamentelor, care permite urmărirea prin GPS și operarea de la distanță a unora dintre vehicule, a împiedicat utilizarea acestora.
"Când invadatorii au dus secerătoarele furate în Cecenia, și-au dat seama că nici măcar nu le puteau porni, deoarece secerătoarele erau blocate de la distanță", a declarat pentru CNN o sursă familiarizată cu incidentul.
În timp ce echipamentele ar putea fi în continuare casate și vândute pentru piese de către trupele rusești, sursa a declarat că în prezent acestea zac nefolosite la o fermă de lângă Groznîi.
Melitopol - un oraș din sud-estul țării - se află sub ocupație rusă de la începutul lunii martie. Alte rapoarte recente din zonă au declarat că trupele invadatoare au jefuit un muzeu cu artefacte din aur și au furat sute de mii de tone de cereale din regiune.
Citește și: Cereale din Ucraina au ajuns în Constanța
Ucraina a trimis până acum în portul românesc Constanţa aproximativ 80.000 de tone de cereale, fiind aşteptate să sosească cantităţi şi mai mari, a afirmat marţi directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa, Florin Goidea, transmite Reuters.
Porturile ucrainene sunt blocate de la invazia Rusiei, în urmă cu două luni, iar ţara, un producător agricol major, a fost forţată să exporte în România pe calea ferată pe la graniţa sa de vest sau prin micile sale porturi de la Dunăre.
România, stat membru UE, are frontiere comune la Marea Neagră - o arteră majoră de transport pentru cereale şi petrol - cu Bulgaria, Turcia, Georgia şi Ucraina.
"Există aproximativ 80.000 de tone de cereale care au ajuns deja, ele sunt depozitate în silozuri, o parte fiind încărcate pe nave. Alte 80.000 de tone sunt aprobate şi se află în drum spre Constanţa", a declarat pentru Reuters Florin Goidea. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.