Aprovizionarea Rusiei pe mare s-a oprit. Anunțul marilor transportatori maritimi

Matei Ion |
Data publicării:
Transport maritim / Foto: Pxhere
Transport maritim / Foto: Pxhere

Marile companii de transport maritim lasă Rusia fără aprovizionare.

Cele mai mari trei linii de transport maritim de containere din lume au suspendat temporar rezervările neesențiale către și dinspre Rusia, alăturându-se astfel unei liste tot mai mari de companii care evită Moscova din cauza invaziei acesteia în Ucraina, scrie CNBC.

Giganți ai transportului maritim, printre care MSC, cu sediul în Elveția, Maersk, din Danemarca, și CMA CGM, din Franța, au anunțat marți că vor întrerupe rezervările de marfă spre și dinspre Rusia până la noi ordine.

Măsura a exceptat livrările de bunuri esențiale, precum alimente, echipamente medicale și bunuri umanitare.

Decizia survine în contextul în care Rusia își intensifică atacul asupra orașelor cheie din Ucraina, luptele fiind în toi în nordul, estul și sudul țării. Organizația Națiunilor Unite afirmă că 1 milion de refugiați din Ucraina au fugit acum în țările vecine.

Confluența dintre invazia Rusiei în Ucraina și barajul de sancțiuni punitive ale Occidentului a declanșat un exod masiv al corporațiilor din Moscova.

MSC a declarat marți că a aplicat o oprire temporară a tuturor rezervărilor de marfă către și dinspre Rusia, cu efect imediat. Cea mai mare linie de transport maritim de containere din lume a precizat că această măsură acoperă zone care includ țările baltice, Marea Neagră și Orientul Îndepărtat al Rusiei.

Rubla rușilor s-a făcut praf! Concetățenii lui Putin devin tot mai săraci

Maersk a declarat că este "profund îngrijorată de modul în care criza continuă să escaladeze în Ucraina". Firma cu sediul la Copenhaga declarase la începutul săptămânii că ia în considerare suspendarea tuturor rezervărilor neesențiale către și dinspre Rusia.

CMA CGM a declarat marți că, în interesul siguranței, a luat decizia de a suspenda toate rezervările către și dinspre Rusia "începând de astăzi și până la noi ordine".

Companiile de transport maritim de containere joacă un rol esențial în comerțul global, transportând cea mai mare parte a produselor manufacturate din lume. Aceste măsuri luate de cele mai mari companii de transport maritim de containere din lume taie efectiv Rusia de la o mare parte din capacitatea de transport maritim din lume.

Se așteaptă ca escaladarea conflictului și severitatea sancțiunilor rusești să aibă un impact semnificativ asupra industriei de transport maritim pentru o perioadă de timp.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9768
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9764
USD
Azi 4.7609
Diferența -0.0465
Zi precendentă 4.8074
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9768 RON
USD flag1 USD = 4.7609 RON
GBP flag1 GBP = 5.8894 RON
CHF flag1 CHF = 5.2692 RON
AUD flag1 AUD = 2.9952 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.3270 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0306 RON
NOK flag1 NOK = 0.4235 RON
SEK flag1 SEK = 0.4338 RON
XAU flag1 XAU = 422.4014 RON
Monede Crypto
1 BTC = 497527.57RON
1 ETH = 15550.48RON
1 LTC = 558.31RON
1 XRP = 15.10RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17028.460.60%
BET-BK3204.610.69%
BET-EF925.270.62%
BET-FI63013.770.40%
BET-NG1232.460.52%
BET-TR37550.600.60%
BET-TRN36499.120.60%
BET-XT1469.430.56%
BET-XT-TR3185.360.56%
BET-XT-TRN3102.740.56%
BETAeRO893.571.11%
BETPlus2515.280.59%
RTL37916.220.57%

Opinii

Profesorul de economie Mircea Coșea
Profesorul Mircea Coșea

Reducerea personalului bugetar: soluție sau populism? Mircea Coșea explică ce este greșit

Profesorul de economie Mircea Coșea oferă o...

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com

UGIR: Privatizările necontrolate pot expune România la riscuri pe termen lung

Apărarea, energia, resursele minerale,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel