Dacă sunteți norocos, veți prinde un tarif scăzut doar din greșeală sau în cazul unei vânzări fulger. Acum, se pune întrebarea, poate cineva să învingă companiile aeriene în propriul lor joc?
Google al Alphabet Inc. își propune să schimbe acest lucru. La 3 aprilie, compania a anunțat o nouă funcție de garantare a prețurilor care promite să monitorizeze zilnic prețurile și să plătească clienților diferența dacă tariful scade în orice moment de la rezervare și până la plecare.
Deocamdată, se aplică mai ales la anumite zboruri din SUA ale companiilor aeriene Alaska, Spirit și Hawaiian; pot fi găsite și zboruri internaționale cu originea în SUA, cum ar fi cele ale companiei canadiene WestJet.
Dacă itinerariul de zbor dus-întors pe care cineva îl rezervă se califică, se va observa o etichetă de garanție a prețului de culoare albastră deschis care apare deasupra opțiunii de tarif, fie că este vorba de clasa ecoonomy basic sau prima clasă superioară. Apoi, trebuie să rezervați itinerariul direct prin Google, utilizând link-ul "Rezervați pe Google" din rezultatele căutării. Acest lucru înseamnă că introduceți informațiile și detaliile de plată pe o platformă găzduită de Google, care le transmite companiei aeriene, care confirmă și gestionează apoi rezervarea.
"Ceea ce dorim să facem este să ducem informațiile [noastre] despre prețuri la nivelul următor", spune Jade Kessler, manager de produs la Google Flights. "Avem speranța de a oferi acest lucru cât mai multor utilizatori și de a-l extinde dincolo de Book on Google."
Extinderea aplicației și în alte zone ale lumii
Deși nu există un calendar oficial de extindere, Google spune că planul său pe termen lung este de a implementa funcția de garantare pentru cât mai multe zboruri americane și internaționale prin cât mai mulți transportatori posibil.
În ceea ce privește reducerile, clienții vor primi notificări prin e-mail și vor vedea cum plățile apar automat în conturile lor Google Pay. De acolo, ei vor fi liberi să transfere acei bani în conturile bancare personale. Cei care nu au un cont Google Pay vor primi instrucțiuni despre cum să îl configureze pentru a accesa fondurile.
Google a refuzat să discute despre frecvența cu care anticipează că va trebui să compenseze clienții pentru scăderile de tarife, doar pentru a-și reafirma încrederea în acuratețea algoritmilor săi de predicție.
Compania a declarat în schimb că nu percepe taxe de la companiile aeriene pentru rezervările de zbor prin intermediul Book on Google și nici nu primește venituri procentuale de la companiile aeriene pentru utilizarea acestei funcții; toate costurile pentru garantarea prețurilor vor fi suportate de gigantul de căutare. Garanția de preț a Google se alătură setului său de instrumente de monitorizare a costului biletelor de avion pentru consumatori, inclusiv graficul prețurilor, harta Explore și alertele de urmărire a prețurilor.
"Sperăm că oamenii vor avea încredere în Google Flights ori de câte ori vor avea nevoie să găsească o ofertă avantajoasă pentru călătorii cu avionul, iar garanția de preț ar putea contribui la consolidarea și mai mult a acestei încrederi", spune Kessler.
Momentul pare oportun, în condițiile în care călătorii devin din ce în ce mai sensibili la nivelul prețurilor pe fondul inflației și își reduc călătoriile. Google a derulat un program pilot privind această funcție de garantare a prețurilor în 2019, dar a pus-o pe pauză; a reluat efortul în 2022, cu teste publice în trimestrul al patrulea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.