Rusia a ajutat China să devină lider mondial la exportul de autoturisme

Mara Ivan |
Data actualizării: | Data publicării:
Linie de asamblare
Linie de asamblare

China a vândut mai multe autoturisme peste hotare decât orice altă ţară în primele trei luni ale anului, unul dintre motive fiind explozia livrărilor la clienţii din Rusia, transmite Bloomberg.

Firma de consultanţă AlixPartners a informat luni că, în perioada ianuarie - martie 2023, China a livrat peste hotare 1,07 milioane de automobile, depăşind pentru prima dată Japonia, care mult timp a fost lider de necontestat la capitolul exporturi mondiale de automobile.

În primele trei luni ale acestui an, China a exportat 112.000 de automobile în Rusia, un număr comparabil cu cele livrate pe întreaga perioadă a anului trecut. Aceasta după ce constructorii auto occidentali au oprit livrările spre Rusia din cauza invaziei din Ucraina.

În schimb, succesul mărcilor de automobile chineze în Europa şi SUA rămâne limitat, în condiţiile în care constructorii chinezi au vândut doar 900.000 de vehicule pe aceste pieţe anul trecut. Cu toate acestea, firma de consultanţă AlixPartners se aşteaptă ca livrările de automobile chineze pe aceste pieţe să urce cu 67% până în 2026, pe măsură ce o serie de companii, precum BYD Co. şi Xpeng Inc., îşi înmulţesc eforturile de a se extinde peste hotare.

"Credem că acum este momentul în care mărcile chineze îşi vor începe influenţa lor perturbatoare asupra pieţelor occidentale", a declarat directorul de la AlixPartners, Stephen Dyer, fost executiv la Ford Motor Co., cu prilejul unei conferinţe organizate la Shanghai.

Firma de consultanţă prognozează că, la nivel global, vânzările de vehicule uşoare vor creşte cu 5% în acest an, în principal graţie exploziei cererii pentru autoturisme electrice. La nivel regional, AlixPartners se aşteaptă la un avans de 10% în SUA, o creştere de 6% în Europa şi una de 3% în China.

De asemenea, în China, cea mai mare piaţă auto din lume, este posibil ca în acest an, pentru prima dată în ultimele patru decenii, constructorii chinezi îşi vor devansa rivalii străini, a estimat AlixPartners, adăugând că mărcile locale sunt mai bune la oferirea celor mai noi tehnologii cerute de consumatorii tineri.

Constructorii auto străini au probleme în a-şi menţine poziţia pe piaţa din China, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la viitorul lor pe termen lung în această ţară asiatică. Afacerile din China ale unor constructori, precum Volkswagen AG sau General Motors Co., au devenit din ce în ce mai dificile pe măsură ce rivalii chinezi lansează pe piaţă numeroase modele electrice. 

China, cel mai mare risc pentru producătorii auto din Europa

Este concluzia unui raport publicat de Allianz Trade, subsidiară a companiei germane de asigurări Allianz. 

Vehiculele electrice (EV) fabricate în China reprezintă cel mai mare risc pentru producătorii auto din Europa şi până în 2030 i-ar putea costa şapte miliarde de euro (7,7 miliarde de dolari) pe an în profituri pierdute, dacă autorităţile nu iau măsuri, se arată într-un raportul menționat.

Conform raportului, autorităţile trebuie să facă faţă provocării prin tarife reciproce la maşinile importate din China, să facă mai mult pentru dezvoltarea tehnologiilor şi materialelor necesare producerii de baterii pentru vehicule electrice, şi de asemenea să permită producătorilor auto chinezi să fabrice maşini în Europa.

Producătorii auto din Europa se confruntă cu o dublă ameninţare: perspectiva scăderii vânzărilor propriilor lor vehicule în China, unde producătorii locali de EV îşi sporesc cota de piaţă, şi majorarea importurilor EV din China, fabricate atât de companiile chineze, cât şi de cele occidentale .... Citește mai departe AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 469874.95RON
1 ETH = 15934.99RON
1 LTC = 434.79RON
1 XRP = 6.93RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17141.70-0.93%
BET-BK3177.49-1.37%
BET-EF923.58-0.62%
BET-FI60036.55-1.03%
BET-NG1213.44-0.51%
BET-TR37803.17-0.94%
BET-TRN36744.44-0.94%
BET-XT1471.14-0.96%
BET-XT-TR3189.28-0.97%
BET-XT-TRN3106.54-0.97%
BETAeRO907.00-1.60%
BETPlus2537.04-0.91%
RTL38048.60-0.67%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel