Ce este însă Ladoga și de ce i se spune ”mașina apocalipsei nucleare”. În total, au fost construite cinci asemenea mașini, un mijloc de transport cu un grad de securitate ridicat. În caz de război, Ladoga cu numărul de bord 108, urma să fie folosit pentru deplasărilor primului și ultimului președinte sovietic, Mihail Gorbaicov.
De la bun început, vehiculul a fost echipat cu un puternic dispozitiv de filtrare a aerului, rezervoare suplimentare de aer și aer condiționat: la un loc, toate urmau să asigure echipajului o protecție aproape perfectă împotriva radiațiilor. De aici și numele de mașinia apocalipsei nucleare.
Lagoda dispunea, de asemenea, de cele mai moderne, pentru anii 1980, mijloace de comunicare și supraveghere video, cu ajutorul cărora puteau estima ce se întâmplă în jur. În plus, vehiculul avea la bord rezerve de apă și alimente pentru 48 de ore, fiind echipat cu un motor de 1250 de cai putere. Pe drum asfaltat, Ladoga putea dezvolta o viteză maxiă de 110 kilometri pe oră și de 70 de kilometri pe oră pe drum cu pietriș.
Citește și Tancul cu WC la bord. Nici americanii nu au așa ceva
Presa rusă precizează că Ladoga cu număr de bord 317 a fost activ folosită în cadrul operațiunilor de lichidare a catastrofei centralei atomice de la Cernobâl. Având în vedere gradul ridicat de protecție împotriva radiației, mașina a fost utilizată pentru a analiza situația din interiorul unității distruse.
Ladoga a primit, acum, o nouă înfățișare. Plus echipamente noi. Cu alte cuvinte, poate fi oricând folosită. Deocamdată, mașina poate fi văzută la diferite expoziții. Dar, este de presupus că, în cazul unui conflict, va intra cu siguranță în acțiune.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.