"Autoritatea pentru Reformă Feroviară este unul din bratele Ministerului Transporturilor de specialitate pe zona de transport de călători cu preponderență, având 3 mari roluri:
1. De a guverna piața de servicii publice de călători prin contractele de serviciu public
2. De achiziție și de sprijinirea achizițiilor de material rulant nou pentru îmbunătățirea calității serviciilor de călători
3. De sprijinire a actului legislativ, deci pregătire de documente pentru Minister, pentru Guvern.
La partea strict de reformă, în acest moment lucrăm cu Ministerul Transporturilor cu Ministerul Dezvoltării și Administrației Locale și cu autoritățile administrative locale, de exemplu pentru a creea un cadru prin care autoritățile locale să se poată implica direct în parte de finanțare a sistemului feroviar pe zonele de competență teritorială a acestora, să completăm sumele pe care și le permite bugetul de stat și serviciile de interes local să poată fi îmbunătățită prin această cooperare național local în condițiile în care trebuie să știm că pe calea ferată și din România transportul în zona urbană funcțională reprezintă aproximativ 70-80% din totalul călătoriilor.
Este un program început oficial deja de aproape 1 an și jumătate.
Noi estimam că, în săptămânile viitoare, vom avea primele legi propuse pe acest domeniu. Deja, Ministerul Transporturilor are pe circuit un ordin de ministru prin care îmbunătăţeşte sistemul de definire a categoriilor de trenuri, astfel încât să se facă o mai bună distincţie între tipurile de servicii pe calea ferată şi să apară și acest serviciu de tip metropolitan. Se lucrează la modul de tarifare, astfel încât să se poată cumpăra bilet unic feroviar.
După Anul Nou, credem că maxim la 1 februarie, o să avem primul proiect pilot, tot aşa, pe linia de Otopeni, unde va exista un bilet integrat feroviar. Sunt doi operatori feroviari - cel de stat şi unul dintre operatorii privaţi care oferă serviciu feroviar - plus operatorul de metrou, care este tot în subordinea Ministerului Transporturilor, plus operatorii de transport local şi cei trei din zona București-Ilfov. Aceștia vor putea să vândă un titlu de bilet integrat celor care doresc să meargă în transportul public din această zonă", a declarat Ștefan Adrian Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.