Regia Nationala a Padurilor – Romsilva, prin unitatile sale teritoriale, scoate spre vanzare peste 20 de mii de pomi de Craciun in sezonul sarbatorilor de iarna. Din cei 24.796 de pomi de Craciun care vor fi pusi pe piata prin intermediul ocoalelor silvice de stat,17.569 bucati sunt produsi in pepinierele silvice ale Romsilva, in cadrul unor culturi specializate, iar 7.227 provin din lucrari silvice autorizate, in urma carora se extrag exemplarele din regenerarile naturale unde exista o densitate excesiva.
Majoritatea pomilor de Craciun oferiti spre vanzare in acest an sunt din specia brad, 18.898, iar diferenta de 5.898 de bucati sunt din specia molid sau alte specii de rasinoase.
Preturile pornesc de la 15 lei pentru un pom de Craciun, specia molid cu inaltimea de pana in 1,3 metri, si ajunge la 35 de lei pentru un exemplar de brad cu inaltimea intre 2 si 3 metri. Cei cu inaltimi de peste 3 metri sunt considerati comenzi speciale.
Preturile mentionate sunt cele practicate pentru pomii de Craciun achizitionati direct de persoanele fizice de la ocoalele silvice din cadrul Romsilva. Directiile silvice vor onora, cu prioritate, cererile populatiei, prin vanzarea directa si numai in limita excedentului se va face valorificarea catre operatori economici.
Regia Nationala a Padurilor – Romsilva administreaza 3,13 milioane hectare paduri proprietatea publica a statului, circa 48% din padurile tarii, si asigura servicii silvice pentru circa un milion hectare de paduri aflate in alte forme de proprietate.
De asemenea, Romsilva administreaza 22 de parcuri nationale si nationale, precum si 12 herghelii de stat.Din totalul padurilor proprietatea publica a statului, 80% detin certificarea managementului forestier in standard international.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.