Societatea Naţională de Gaze Naturale Romgaz a semnat cu E.ON Energie România un contract de vânzare-cumpărare gaze naturale în sumă de 1,311 miliarde lei, conform unui raport remis, luni, Bursei de Valori Bucureşti.
Contractul vizează perioada 1 aprilie - 1 noiembrie 2023. Plata urmează să se facă în 30 de zile de la facturare, iar în caz de întârziere penalităţile vor fi de 0,1% pe zi.
Cu o istorie de mai bine de 100 de ani, SNGN Romgaz are o vasta experienţă în domeniul explorării şi producţiei de gaze naturale, devenind unul dintre cei mai mari producători şi principal furnizor de gaze naturale din România.
Acţionarul majoritar al companiei este statul român, cu o participaţie la capitalul social de 70%. Începând cu data de 12 noiembrie 2013, acţiunile emise de SNGN Romgaz sunt tranzacţionate pe piaţa reglementată administrată de Bursa de Valori Bucureşti. Totodată, acţiunile societăţii sunt suport pentru certificate globale de depozit (GDR-uri) emise de The Bank of New York Mellon, GDR-uri care se tranzacţionează pe Bursa de Valori Londra.
Citește și Dumitru Chisăliță explică de ce și cu cât crește prețul energiei electrice
Chisăliță spune în analiza sa: ”Consumatorilor Hidroelectrica cărora în luna martie 2023 le-au expirat contractele de furnizare a energiei electrice au fost tratați în mod diferit”. Expertul arată că unii dintre consumatorii au primit o notificare prin care li s-au prelungit contractele la prețuri majorate pentru energia electrică cu 12% (exclusiv tarifele de distribuție) și alți consumatori care nu au primit nicio notificare și li s-au prelungit ”automat” contractele fără nici o creștere de preț!....
Citește și Plata în rate a facturii la energie: Furnizorul este obligat să ofere acest drept
Obligația de plată a clientului se suspendă
Concret, pe prima pagină a facturii trebuie să apară, atât la energie electrică, cât și la gaze, datele de identificare ale furnizorului și ale clientului, evident. Trebuie să apară, de asemenea, data de încetare a contractului, dacă este pe o perioadă nedeterminată, numărul și data emiterii facturii, perioada de facturare și cantitatea facturată, termenul scadent de plată, până la ce dată trebuie să achite clientul factura respectivă, eventualele obligații de plată neachitate din trecut și valoarea totală de plată. În cazul energiei electrice și prețul unitar, în cazul gazelor nu am insistat să punem prețul unitar. Mai trebuie să fie prezente niște date de contact al furnizorului, astfel încât, în momentul în care o problemă cu factura, o nelămurire legată de cuprinsul facturii, fie că vorbim de cantitate, fie că vorbim de perioada facturată, clientul să se poată adresa și să-l întrebe pe furnizor în legătură cu aceste nereguli. Iar furnizorii, în cazul unei facturi contestate sau a unei simple observații făcute de client, este obligat să răspundă în 15 zile lucrătoare, perioadă în care și obligația de plată a clientului se suspendă. ...
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.