Economiile sunt mai mari în rândul tinerilor, arată datele.
Scumpirile din ultima vreme au schimbat total comportamentul românilor, potrivit studiului, în țara noastră, 71% dintre respondenți limitează acum consumul de energie în locuințe, 70% reduc risipa de alimente, în timp ce alții cumpără produse sustenabile.
Ba mai mult, unii încearcă să cumpere doar ceea ce a ceea ce au nevoie, în timp ce 63% reciclează sau compostează gunoiul menajer.
Iar aici, surprinzător, vorbim de un procent peste media din Europa Centrală, care este de 54% în timp ce și vacanțele au fost limitate.
Vedem că, potrivit datelor, 61% dintre respondenți evită zborurile opționale sau de agrement și 58% cumpără produse locale.
Un alt aspect important alimentarea locuințelor cu energie regenerabilă și limitarea consumului de carne sunt alți 2 factori care se regăsesc însă printre acțiunile mai puțin frecvente întreprinse de români pentru a limita schimbările climatice.
Pe de altă parte, analiza arată, de asemenea, o legătură strânsă între comportamentul durabil și vârstă.
Spre exemplu, tinerii sunt mai predispuși să își ajusteze comportamentul pentru a face față schimbărilor climatice.
În plus, potrivit studiului, activitatea companiilor asupra schimbărilor climatice influențează, de asemenea, alegerile profesionale și percepția oamenilor asupra angajatorilor.
Spre exemplu, în țara noastră, 44 % dintre respondenți, preponderent din rândul tinerilor, spun că ar lua în considerare transferul la un angajator care ar pune mai mult accent pe protecția mediului.
Pe de altă parte, 35 % susțin că angajatorii lor au făcut deja schimbări pentru a-și desfășura activitatea într-un mod sustenabil.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.