Românii se aşteaptă la noi scumpiri în perioada următoare. Analiză

Mihai Ciobanu |
Data publicării:
Piață
Piață

Trei sferturi dintre consumatorii români se așteaptă să cheltuiască mai mult pentru alimente, îmbrăcăminte, produse de bricolaj și călătorii, arată o analiză PwC.

Trei sferturi dintre români estimează că în următoarele șase luni vor cheltui mai mult pentru alimente, îmbrăcăminte, produse de bricolaj (DIY) și călătorii, reiese din sondajul PwC Voice of Consumer 2024 pentru România. Unul dintre principalele motive pentru care se așteaptă să cheltuiască mai mult este inflația ridicată, pe care 74% dintre consumatorii din România o percep ca principala amenințare în următoarele 12 luni.

 

”În contextul inflaționist din ultimii ani, prețul rămâne în continuare cel mai important factor în decizia de cumpărare a consumatorilor români, urmat de impactul asupra sănătății și de cât de sustenabil este produsul respectiv. Mai mult, românii sunt mai deschiși la utilizarea tehnologiilor în comparație cu omologii lor din Europa Centrală și de Est și sunt tot mai atenți la protejarea datelor personale. Abordând aceste aspecte - de accesibilitate, personalizare, sustenabilitate și tehnologie -, companiile de retail pot crește gradul de fidelizare în rândul clienților lor, atât de necesar pe o piață extrem de competitivă”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener și Lider Consumer Markets PwC România.

 

Un raport calitate-preț mai bun și ofertele promoționale sunt caracteristicile cele mai apreciate de către consumatorii români atunci când aleg un produs, dar și de cei de la nivel global. Astfel, 46%, respectiv 39% din consumatori spun că reducerile, urmate de  ofertele promoționale sunt principalele motive pentru care aleg să schimbe brandul cumpărat.

 

Totuși, în pofida presiunii prețurilor, aproximativ 5 din 10 consumatori își exprimă intenția de a cumpăra mai mult produse sustenabile.

 

Decizia de cumpărare este influențată în special de reclamele de pe rețelele sociale, arată peste 7 din 10 consumatori români, similar omologilor lor la nivel mondial. Cea mai populară aplicație de social media din România rămâne Facebook, în timp ce utilizatorii mai tineri preferă Instagram și TikTok.

În ceea ce privește canalele de vânzare, magazinul fizic rămâne popular, dar și cele online câștigă teren. Lunar, 36% dintre consumatorii români cumpără din magazinele fizice, dar procente apropiate, însemnând de 29% și, respectiv, 31%, fac cumpărături online pe PC sau smartphone. Varianta online este aleasă în special pentru achiziția de tehnologie, mobilier și produse de lux/designer.

Plata contactless este preferată de 44% dintre consumatorii români, peste nivelul înregistrat în ECE și la nivel global. Însă doar 28% dintre consumatorii români preferă tehnologia de self checkout, comparativ cu 34% în ECE și 38% la nivel global. Circa un sfert dintre consumatorii din România și de la nivel global ar prefera o experiență de magazin complet automatizată.

În cadrul sondajului Voice of Consumer 2024, PwC a chestionat 20.662 de consumatori din 31 de țări și teritorii, printre care și România.

 

Raportul pentru România poate fi accesat aici.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.977
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.977
USD
Azi 4.6462
Diferența 0.0199
Zi precendentă 4.6263
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 03-07-2024
EUR flag1 EUR = 4.9770 RON
USD flag1 USD = 4.6462 RON
GBP flag1 GBP = 5.8694 RON
CHF flag1 CHF = 5.1386 RON
AUD flag1 AUD = 3.0898 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.3835 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0287 RON
NOK flag1 NOK = 0.4350 RON
SEK flag1 SEK = 0.4367 RON
XAU flag1 XAU = 347.3493 RON
Monede Crypto
1 BTC = 281525.94RON
1 ETH = 15493.03RON
1 LTC = 346.70RON
1 XRP = 2.24RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.86% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.01%
6 luni: 6.04%
12 luni: 6.05%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 18257.96 0.16%
BET-BK 3393.43 -0.01%
BET-FI 57997.57 -0.92%
BET-NG 1304.27 0.19%
BET-TR 39804.46 0.23%
BET-TRN 38726.06 0.22%
BET-XT 1556.55 0.07%
BET-XT-TR 3341.92 0.14%
BET-XT-TRN 3257.85 0.13%
BETAeRO 1054.52 0.00%
BETPlus 2702.83 0.18%
RTL 40132.61 0.16%

Comunicate de presa

Sondaj CEC Bank: 2 din 3 români își vor petrece concediul în țară

Aproximativ 66% dintre români își vor petrece...

Piață

Românii se aşteaptă la noi scumpiri în perioada următoare. Analiză

Trei sferturi dintre consumatorii români se...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
NoMy - smt4.3.1
pixel