Înmatriculările de autoturisme noi au ajuns, în România, în primele cinci luni ale anului, la 47.645 de unităţi, în creştere cu 32,92% comparativ cu intervalul similar din 2021, când au fost înregistrate 35.845 de exemplare, arată datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), citate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Conform statisticii oficiale, la nivelul lunii mai s-a înregistrat o creştere cu 24,05% a înmatriculărilor de autoturisme noi, până la un volum de 10.198 de unităţi. În ceea ce priveşte autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a fost, în mai 2022, de 29.952 unităţi, cu 5,1% mai puţine în comparaţie cu aceeaşi lună din anul trecut.
De asemenea, în primele cinci luni ale anului în curs, înmatriculările de autoturisme rulate, înregistrate pentru prima dată pe plan local, au ajuns la 135.275 de unităţi, în scădere cu 19,05%, raportat la perioada de referinţă (167.101 de unităţi).
Datele citate relevă faptul că în clasamentul mărcilor de autoturisme noi, în ianuarie - mai 2022, conduce Dacia, cu 12.616 de unităţi înmatriculate, urmată de Hyundai - cu 3.921 unităţi, Ford (3.699), Toyota (3.565), Skoda (3.307), Volkswagen (2.934), Renault (2.788), Peugeot (1.636), Mercedes (1.590) şi Kia (1.090).
Citeşte şi: CEO-ul Rolls-Royce, extrem de îngrijorat de viitor
Celebru producător de mașini de lux Rolls-Royce Motor Cars Ltd. se teme că problemele actuale din lanțul de aprovizionare ar putea lungi listele de așteptare, care se întind deja până în a doua jumătate a anului viitor pentru unele modele.
Compania mamă BMW AG a acordat prioritate alimentării Rolls-Royce cu semiconductori, din cauza contribuției pe care o are la profitabilitatea grupului, a declarat directorul general Torsten Mueller-Oetvoes, care spune despre blocajele recente din China că au forțat producătorul britanic de automobile de lux să importe unele piese pe calea aerului.
"Lanțul de aprovizionare este un lucru care ne îngrijorează, aș spune chiar zilnic", a declarat joi Mueller-Oetvoes. "Cu toate aceste blocaje portuare din China, vedem și noi anumite constrângeri acum. Dacă lipsește o singură piesă, nu pot termina produsul."
Constructorii de automobile care se confruntă deja de mai multă vreme cu penuria de cipuri se confruntă acum și cu perturbări cauzate de eforturile Chinei de a limita răspândirea Covid-19, precum și de invazia Rusiei în Ucraina.
Însă Rolls-Royce vine după un an record, după ce a livrat aproape 5.600 de vehicule la nivel global în 2021.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.