Adică stăm mai prost decât Bulgaria, unde procentul este de 20,6%. În Ungaria, el se ridică la 20,1%. La polul opus, ţările membre UE în care cel mai mic procent din populaţie nu îşi permite un autoturism erau: Cipru şi Malta (unde doar 1,7% din populaţia totală nu îşi permite un autoturism), urmate de Luxemburg (2,2%), Italia şi Franţa (ambele cu 2,7%).
În 2017 comparativ cu 2016, ponderea populaţiei din UE care nu îşi permitea un autoturism a scăzut cu 0,7 puncte procentuale, de la 7,7% până la 7%. Tendinţa de scădere a fost înregistrată în majoritatea statelor membre, cu excepţia Austriei, Danemarcei, Luxemburgului şi Franţei, unde a crescut uşor, şi a Olandei, unde a rămas stabilă la 6,4%.
În cazul României, ponderea populaţiei din UE care nu îşi permitea un autoturism a scăzut de la 32,9% în 2016 până la 29,8% în 2017, acesta fiind cel mai mare declin înregistrat de la un al la altul în rândul statelor membre.
Datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arată că parcul auto naţional din România ajunsese, la finele anului 2017, la peste 7,635 milioane de unităţi, în creştere cu 8,91% faţă de anul precedent. Din acest total, peste 1,320 milioane de vehicule erau înmatriculate în Bucureşti.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.