"Ideea este aceea de a simplifica foarte mult şi de a debirocratiza practic încă o zonă a ANAF şi mai ales pentru a îmbunătăţi relaţia statului pe zona de Fisc cu românii care trăiesc în afara ţării. Trebuie menţionat de la început că este o chestiune opţională şi este o măsură care să îi sprijine pe românii care doresc, opţional, să se înregistreze în sistemul pe care noi îl avem deja stabilit din 2018 la nivel naţional, acest sistem, acest Spaţiu Virtual în care deja peste un milion de români s-au înscris. Este un număr foarte mare, dacă ţinem cont că la începutul anului 2018 erau, cred, sub 250.000 de români în acest sistem. Este, practic, o propunere pentru cei care trăiesc în afara ţării de a folosi un astfel de sistem, de a se înrola în acest sistem dacă doresc. Şi dacă acest lucru se doreşte, atunci, prin ambasade şi consulate, ei primesc acele parole pentru a intra în sistem, pentru a nu mai veni până în ţară pentru a lua aceste parole. E o simplificare, spunem noi, radicală. Şi este un mijloc de comunicare între stat şi contribuabil", a arătat ministrul într-o declaraţie acordată presei.
El a menţionat că o mică parte a mass-media a "interpretat eronat" iniţiativa şi a subliniat că astfel de măsuri s-au luat "în toate statele europene civilizate".
"Sunt practici europene pe care şi noi le aplicăm în România. Aceasta a fost aceeaşi tactică de a dezinforma românii - şi mai ales românii din afara ţării -, cum a fost şi în cazul acelei directive europene care trebuia transpusă în România, cu sume de bani trimise în ţară, unde s-a spus în mod eronat şi total mincinos că cineva doreşte să impoziteze acele sume trimise în ţară. Nu, este obligaţie, o obligaţie europeană, pentru ca acele sume trimise în ţară peste un anumit prag să fie menţionată provenienţa, pentru a evita activităţi de terorism", a spus el.
Diaspora mai are 22 de zile pentru a se înregistra pe portalul www.votstrainatate.ro
Contribuabilii persoanele fizice vor putea accesa în Spaţiul Privat Virtual (SPV) noi documente, precum declaraţii de înregistrare fiscale, evidenţa creanţelor fiscale, notificări sau certificate de rezidenţă, odată cu extinderea serviciilor SPV, a anunţat, miercuri, Ministerul Finanţelor Publice (MFP).
Pentru facilitarea accesului la SPV, se elimină verificarea la ghişeu a semnăturii olografe a persoanei reprezentate şi se acceptă depunerea împuternicirii în formă simplă. În acelaşi timp, se oferă cetăţenilor români care domiciliază, au reşedinţa sau lucrează în străinătate posibilitatea de a se prezenta şi la oficiile consulare sau la ambasadele României în scopul identificării fizice şi înregistrării în SPV.
Proiectul de ordin privind extinderea serviciilor în SPV este publicat pe site-ul MFP.
"Serviciul Spaţiul Privat Virtual este uşor de accesat, gratuit şi disponibil 24 de ore din 24 atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică. SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu", preciza ministerul pe 12 aprilie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.