România are printre cele mai mici salarii minime din Uniunea Europeană, dar printre cele mai mari prețuri, atât la utilități, cât și la raft. Doar Bulgaria şi Letonia au un salariu minim mai mic decât noi.
La ora actuală, în anul 2022, salariul minim în România este de doar 515 euro, de patru ori mai mic decât salariul din Luxemburg.
Mai exact, România, Bulgaria și Letonia au cele mai mici salarii minime pe economie din Uniunea Europeană, nu mai este niciun secret, iar la noi în țară, asta se vede în traiul zilnic al familiilor.
Greșeala pe care o faci când primești salariul. Cum să-ți pui BANI deoparte începând de ACUM
Luxemburg, Olanda și Irlanda o duc de mai bine din punct de vedere al salariului.
România - 515 euro.
Bulgaria - 332 euro
Letonia - 500 euro.
Luxemburg, Olanda și Irlanda au salariul minim pe economie ce trece de 2.000 de euro.
Revenind la România, cu salariul minim de aici, în valoare de 515 euro brut, un român acoperă doar jumătate din valoare coșului de consum.
România, țară săracă, dar cheltuitoare
Consum, consum, dar potrivit unei analize a Eurostat, shopping-ul online continuă să se extindă la nivelul UE, iar în ultimii cinci ani cea mai mare creştere a cumpărăturilor online în rândul utilizatorilor de internet a fost înregistrată în Cehia (27%), România, Ungaria şi Slovenia (26%), Lituania şi Croaţia (25%).
Datele publicate miercuri de Oficiul European de Statistică (Eurostat) mai arată și că, în ultima vreme, cumpărăturile clasice au fost afectate de restricţiile impuse pentru stoparea pandemiei de coronavirus şi de schimbarea preferinţelor şi obiceiurilor consumatorilor, au consecinţe asupra comerţului electronic.
La nivelul UE, 90% dintre persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani au folosit internetul în 2021, din care 74% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu. Achiziţiile online au crescut cu un punct procentual în 2021 faţă 2020 (73% din utilizatorii de internet) şi cu 11 puncte procentuale faţă de 2016 (63%).
Ce cumpără românii online
În 2021, campionii achiziţiilor online din UE au fost locuitorii din: Olanda (94%), Danemarca (92%) şi Suedia (89%). La polul opus, mai puţin de 50% au făcut cumpărături online în România (44%) şi Bulgaria (42%).
Cele mai frecvente achiziţii online au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv vestimentaţie sportivă), încălţăminte şi accesorii (comandate de 68% din cumpărătorii online).
Dispozitivele portabile sunt urmate de livrări de la restaurante, lanţuri de fast-food şi servicii de catering (31%), mobilă, accesorii pentru locuinţă şi produse de grădinărit (29%), cosmetice (27%), cărţi printate, reviste sau ziare (25%), articole sportive (excluzând vestimentaţie sportivă, 24%), computere, tablete, telefoane mobile sau accesoriile lor (23%), jucării şi articole pentru îngrijirea copiilor (20%), citează Agerpres.
Trebuie să vezi și: Românii, cel mai MIC salariu, dar cel mai MARE bacșiș din Europa. Cât CÂȘTIGA un curier din România
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.