România va avea o LISTĂ NEAGRĂ. Ministru: S-a terminat cu şantajul!

Mihai Ciobanu |
Data actualizării: | Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com

Decizie radicală în România: se va crea o listă neagră. 

"S-a terminat cu șantajul practicat de unii constructori asupra Companiilor de stat care derulează proiecte publice! Rezilierile contractelor pun acele firme pe o 'listă neagră'. Ele nu vor mai putea participa la licitații ale statului român!

Acum certificatele negative se eliberează și în faze intermediare, potrivit recentelor modificări din legislația achizițiilor publice.Aceste prevederi se aplică inclusiv contractelor în derulare.Astfel, evităm să mai stăm 2 ani pentru a avea un nou constructor și rezolvăm situația în maximum 3 luni și jumătate", a anunţat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

În altă ordine de idei, Grindeanu a menţionat că pe şantierele Drumului de legătură cu A1 şi VO Timişoara Sud este un ritm de lucru scăzut.

"Ambele vor intra în procedurile prevăzute de noile prevederi ale Legii achiziţiilor publice: constructorii vor fi notificaţi de 3 ori, dacă nu progresează se ajunge la reziliere! Nu îmi doresc să ajungem la aceasta, dar nu pot asista pasiv la pierderea banilor europeni, deoarece anumite companii nu îşi respectă contractele!", a notat el.

Ministrul Transporturilor a precizat că firma italiană Tirrena Scavi are întârzieri şi pe VO Timişoara Sud şi pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova - Piteşti.

"Vom mai discuta, din nou, cu ei chiar săptămâna viitoare. Dacă nu se mobilizează, riscă să se îndrepte spre noua procedură de reziliere. Despre Varianta de Ocolire Timişoara Vest: nu mai avem timp să asistăm la discuţiile interminabile dintre CJ Timiş şi Primăria Timişoara! Am decis ca proiectul să fie derulat de CNAIR. Am reluat procedurile pentru lansarea în licitaţie a Lotului 2 (secţiunile E şi D) ale autostrăzii Lugoj-Deva. Voi urmări foarte atent toate termenele pentru construcţia acestei secţiuni cu tunele din zona Margina-Holdea care este finanţată prin PNRR", a adăugat şeful MTI.

El a precizat că la începutul săptămânii viitoare vor începe procedurile pentru relansarea contractului privind realizarea studiului de fezabilitate necesar Drumului Expres Craiova-Lugoj.

"Licitaţia anterioară pentru realizarea acestui Drum Expres prevedea o perioadă de 4 ani pentru realizarea studiului de fezabilitate. După ce licitaţia a ajuns la final, câştigătorul a fost contestat şi CNSC a cerut reevaluarea atribuirii. Să lansezi 250 km într-un singur contract şi să pui un termen de 4 ani pentru un SF, arată că nu vrei de fapt să realizezi acest proiect! Acum, contractul va fi lansat în licitaţie pe loturi, de la Filiaşi la Lugoj şi va dura maximum 2 ani. Este decizia corectă", a mai spus Sorin Grindeanu.

În ceea ce priveşte discuţiile pentru autostrada Timişoara-Belgrad, ministrul Transporturilor a informat că acestea au fost amânate, deoarece în Serbia au avut loc alegeri.

"Păstrăm legătura, prin Ambasada noastră de la Belgrad, şi, în momentul în care partea sârbă va desemna un partener de discuţii, vom stabili o întâlnire. Banatul are nevoie de această legatură rutieră", a completat el.

Conform sursei citate, în cazul aeroportului de la Timişoara, contractul pentru noul terminal este finanţat din fonduri europene (prin POIM, care se termină la finalul anului 2023).

"Vreau să fie semnat cât mai rapid contractual, iar cei de la aeroport şi constructorul să finalizeze lucrările până la jumătatea anului viitor! Este o cursă contra-cronometru pentru a cheltui suma de un miliard de euro încă disponibilă, prin POIM, pentru proiecte de infrastructură. Până la jumătatea anului viitor vom cheltui toţi banii europeni alocaţi prin programele anterioare! Suntem acum la 80% grad de absorbţie", a subliniat Grindeanu. 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 471688.53RON
1 ETH = 15939.19RON
1 LTC = 478.09RON
1 XRP = 7.44RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel