Este important de remarcat faptul că creșterea sa anuală relativă este în urma celei a partenerilor săi din UE, ceea ce indică faptul că nu converge cu restul statelor membre.
Țara rămâne în urmă pentru mai mulți indicatori în ceea ce privește dimensiunea capitalului uman, cu un nivel foarte scăzut de competențe digitale de bază în comparație cu media UE, dar își menține clasamentul ridicat în ceea ce privește proporția de femei specializate în TIC angajate (locul 2) și absolvenții de TIC (locul 4).
O schimbare semnificativă a ritmului în ceea ce privește pregătirea României în materie de competențe digitale este esențială pentru ca UE să atingă obiectivul deceniului digital privind competențele digitale de bază și specialiștii în TIC.
România are rezultate relativ bune în ceea ce privește conectivitatea, care este dimensiunea în care obține cele mai bune rezultate. Rata de utilizare a conexiunii în bandă largă fixă de cel puțin 100 Mbps (57%) și acoperirea rețelelor fixe de foarte mare capacitate (87%) depășesc media UE.
Acest lucru este important și în lumina obiectivului Deceniului digital de acoperire a tuturor gospodăriilor cu rețele gigabit până în 2030, care prevede o acoperire de 100% a tuturor gospodăriilor cu rețele gigabit. Cu toate acestea, performanțele țării în ceea ce privește integrarea tehnologiilor digitale și a serviciilor publice digitale sunt slabe în comparație cu celelalte state membre ale UE.
Ponderea IMM-urilor cu cel puțin un nivel de bază de intensitate digitală (22 %) și procentul de întreprinderi care fac schimb de informații pe cale electronică (17 %) este cel mai scăzut din UE. Nivelul scăzut de digitalizare și progresul relativ lent împiedică economia românească să profite pe deplin de oportunitățile oferite de tehnologiile digitale.
Acest lucru este agravat și de nivelul foarte scăzut al serviciilor publice digitale, atât pentru cetățeni, cât și pentru întreprinderi.
Utilizarea, cumpărarea și vânzarea de produse și servicii online, și în alte țări din UE
Conform unui sondaj la nivel european, în ceea ce privește utilizarea, cumpărarea și vânzarea de produse și servicii online, și în alte țări ale UE, respondenții sunt cei mai predispuși să creadă că tehnologiile digitale vor fi importante până în 2030 în Irlanda (90%), Țările de Jos (88%) și Cipru (85%), iar cele mai mici scoruri sunt înregistrate în România și Portugalia (ambele 67%), Letonia (68%) și Franța/Austria (ambele 70%).
În cinci țări, mai mult de jumătate dintre respondenți se așteaptă să fie foarte importante: Țările de Jos/Malta (ambele 59%), Irlanda (57%), și Suedia/Danemarca (ambele 54%).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.