Potrivit Eurostat, în 2019 numărul de persoane ucise în accidente rutiere a scăzut cu 31%, comparativ cu anul 2009, ajungându-se la maipuțin de 23.000 decese.
Faptul că țara noastră este în fruntea clasamentului este cunoscut de ani de zile, majoritatea specialiștilor în domeniu declarând că infrastructura rutieră este principalul motiv pentru situația dezastroasă de pe șoselele României.
Totuși, analizând informațiile Eurostat, se observă că, la nivel european, 44% dintre victime erau ocupanți din autoturisme, 20% pietoni, 16% motocicliști, 9% bicicliști și 11% alte categorii (inclusiv vehicule ușoare și grele, autobuze și autocare, mopede și alte vehicule).
Citește și: De ce România a pus gând rău urșilor
În cazul țării noastre, ne-am aștepta ca drumurile proaste și lipsa autostrăzilor să facă cel mai mare număr de victime. În schimb, putem observa că procentul victimelor din rândul ocupanților autoturismelor este de 36%,cu 8 puncte procentuale mai mic decât media europeană.
Ce frapează este procentul imens al pietonilor care au murit pe șosele. Acesta este de 39%, dublu față de media europeană și are cel puțin două cauze: prima este aceea că șoferii nu sunt atenți la pietoni (existând foarte multe cazuri de pietoni omorâți pe trecerea de pietoni); cea de-a doua cauză pentru procentul imens de decese îl constituie chiar pietonii, care de multe ori nu respectă regulile elementare de circulație.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.