Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Luna trecută, au fost livrate în Europa aproximativ 1,07 milioane de vehicule, faţă de 1,15 milioane de unităţi în perioada similară din 2019. Cea mai mare scădere a fost raportată în Bulgaria (minus 29,2%) şi România (minus 26,8%).
Șomaj tehnic la Ford Craiova. Florin Cîțu a explicat ce se întâmplă cu muncitorii
Marile pieţe auto europene au înregistrat scăderi în februarie, de la -10,8% în Germania, la -8,8% în Italia, -6% în Spania şi -2,7% în Franţa.
Conform ACEA, declinul pieţei auto europene a fost determinat de schimbările legislative majore anunţate de unele state din UE, de înrăutăţirea condiţiilor economice şi a incertitudinii în rândul consumatorilor.
Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au scăzut în primele două luni din acest an cu 7,3%, fiind livrate aproximativ 2,20 milioane de vehicule, faţă de 2,37 milioane de unităţi în perioada similară din 2019. Cel mai semnificativ declin a fost raportat în România (-18,1%) şi Bulgaria (-16,2%).
Marile pieţe auto europene au înregistrat scăderi în perioada ianuarie-februarie 2020, de la -9% în Germania, la -77,8% în Franţa, -7,3% în Italia, şi -6,8% în Spania.
Vânzările de autoturisme noi în Europa au urcat cu 1,2% în 2019, cea mai dinamică piaţă auto fiind cea din Lituania, unde înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat un avans de 43,2% în ritm anual, urmată de piaţa din România, care a raportat o expansiune de 23,4%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.