Valoarea schimburilor comerciale între România şi Germania a crescut cu 17,7% în primele nouă luni ale acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 28,8 miliarde de euro, potrivit unui comunicat al Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK România).
Organizaţia citează cele mai recente cifre ale Biroului Federal de Statistică.
Astfel, exporturile către România s-au ridicat la 14,8 miliarde de euro, ceea ce înseamnă o creştere de 8,8% faţă de aceeaşi perioadă din 2021, în vreme ce importurile Germaniei din România se apropie de 13,1 miliarde de euro, în creştere cu 20,6% faţă de situaţia înregistrată în primele nouă luni ale anului trecut.
Aceste rezultate plasează România pe locul 19 în topul partenerilor comerciali ai Germaniei privind exporturile şi pe locul 21 privind importurile.
"Datele prezentate arată o dinamică susţinută a relaţiilor economice bilaterale şi reprezintă un indicator că firmele germane vor să investească în continuare în România. Apropierea de Europa de Vest, în special în contextul reorientării lanţurilor de aprovizionare, şi apartenenţa la UE şi NATO sunt atuuri importante ale României", a afirmat Sebastian Metz, director general AHK România.
El şi-a exprimat speranţa că România va reuşi să-şi materializeze atuurile privind securitatea energetică şi aprovizionarea cu energie, respectiv să atragă investiţii suplimentare în acest domeniu.
"Mai mult decât atât, am dori ca aderarea la spaţiul Schengen să se definitiveze cât mai curând, pentru că, pe lângă numeroasele beneficii economice concrete, de care mediul de afaceri are nevoie urgentă într-un context macroeconomic dificil, acest lucru reprezintă şi un semnal politic puternic al faptului că România este membru cu drepturi depline al UE şi că evoluţiile sale pozitive în ce priveşte integrarea în familia europeană sunt recunoscute în consecinţă. Comerţul bilateral are un real potenţial ca până la finele lui 2022 să atingă un volum al schimburilor de 40 miliarde euro şi astfel maxime istorice în relaţiile bilaterale comerciale în anul în care AHK România aniversează 20 de ani de la înfiinţare", a mai spus responsabilul AHK.
Pentru AHK România, anul aniversar 2022 stă sub semnul sustenabilităţii, o temă extrem de actuală şi care nu poate fi ignorată.
Sustenabilitate înseamnă investiţii în educaţie, cercetare şi dezvoltare, în calitatea vieţii din oraşele şi regiunile în care trăim. Sustenabilitatea presupune, de asemenea, sisteme economice durabile care să fie acceptate şi susţinute de societate.
"Pe acest complex tematic dorim să ne concentrăm în AHK Sustainabilityear 2022 şi, printr-o serie de evenimente, să iniţiem proiecte "verzi", să provocăm la un dialog între actorii politici, economici şi societatea civilă şi să creăm idei noi, inovatoare pentru un viitor sustenabil. Companiile germane sunt pregătite să îşi pună la dispoziţie tehnologiile de care dispun, Know-how-ul şi Best Practice, pentru a aduce relaţiile economice bilaterale la un nou nivel", se mai arată în comunicat.
AHK România este reprezentanţa oficială a economiei germane. Înfiinţată în 2002, AHK numără peste 550 de firme-membre şi oferă companiilor o platformă importantă pentru networking, schimb de informaţii şi experienţe. Prin serviciile pe care le oferă şi prin evenimentele pe care le organizează, AHK România susţine activ companiile germane la intrarea lor pe piaţa românească şi este totodată partener al firmelor româneşti interesate de piaţa germană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.