Peste 72.000 de oameni au plătit, fiecare câte cel puțin 6.000 de dolari pentru a asista, din tribunele State Farm Center, din Glendale, Arizona, la meciul care va aduce față în față pe teren Kansas City Chiefs și Philadelphia Eagles. În prețul biletului intră, firește, și concertul așteptat cu multă nerăbdare nu doar de spectatori, dar și de telespectatori.
Un concert care, de le ediție la ediție reprezintă o lovitură de marketing uriașă pentru National Football League (NFL), organizatorul Super Bowl-ului. Apariția Rihannei a surprins, oarecum, având în vedere că vedeta de renume mondial nu are de promovat vreun nou album, ultimul fiind lansat în 2016, și nici nu a mai apărut pe scenă în toți acești ultimi ani, mai precis de la ceremonia de decernare a premiilor Grammy, din 2018.
Un refuz anterior
Rihanna a refuzat o primă invitație de la NFL în 2019, deși este unul dintre cele mai urmărite concerte din SUA, cu 103,4 milioane de oameni care i-au privind, anul trecut, din fața televizoarelor pe Dr. Dre, Snoop Dogg, Eminem, Mary J. Blige , Kendrick Lamar și 50 cent. Fără a mai pune la socoteală și spectatorii din restul lumii, Super BOwl fiind în peste o sută de țări.
La acea vreme, cântăreața a explicat într-un lung interviu acordat revistei Vogue că a spus nu în semn de susăinere pentru Colin Kaepernick. „În cadrul acestei organizații sunt chestiuni cu care nu sunt deloc de acord, așa că nu m-am dus ca să le fac lor vreo favoare”, a explicat Rihanna la acea vreme. În acel an, concertul a fost susținut de grupul pop rock Maroon 5.
Parteneriat cu Roc Nation
De atunci, NFL a schimbat mai multe parteneriate, ceea ce, se pare, a influențat decizia cântăreței de anul acesta. Este vorba, în primul rând, de un parteneriat semnat în urmă cu patru ani cu Roc Nation, compania de management muzical, agenție de sport și organizatoare de spectacole pentru celebrul rapper Jay-Z, Rihanna fiind unul dintre clienții firmei.
Contractul de colaborare cu liga americană de fotbal s-a concentrat pe „divertisment și justiție socială”. Un „element central al parteneriatului” constând în promovarea „îmbunătățirii relațiilor dintre forțele de poliție și comunitate și a reformei justiției penale”, a explicat apoi NFL. „Odată cu sfârșitul erei Trump, NFL a înțeles că trebuie să-și apere prețuirea publicului și că nu mai putea rămâne surdă la mesajul comunității afro-americane”, a explicat Alain Mattei, fondatorul site-ului specializat Touchdown Actu.
Parteneriatul cu Roc Nation, producător executiv al concertului de la mijlocul meciului, a avut un efect și asupra stilului muzical al artiștilor aleși, punând în evidență rap și RnB.
Apple Music ca sponsor
Rihanna, o femeie de afaceri avizată, a avut, de asemenea, delicatețea să nu jignească un fost partener de afaceri, Coca-Cola, refuzând spectacolul de acum patru ani, sponsorizat până acum de rivalul Pepsi. În mai 2022, NFL a pus capăt acetui contract de 10 ani. Iar pe 22 septembrie, liga a anunțat un parteneriat cu Apple Music, făcând din platforma muzicală noul sponsor oficial al concertului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.