"În regulament, în anexă, există doar reţeaua de bulevarde a municipiului Bucureşti, reţea care vascularizează atât drumurile, cât şi accesul către serviciile public-sociale, pentru că noi de la această nevoie plecăm. Această hotărâre nu va fi un instrument de afaceri ale unor sectoare sau ale unor companii, din care să aibă beneficii personale. Operatorul va fi unul public al PMB, iar tarifele care vor fi sunt doar tarifele pentru operaţiunile ce au necesitate. Deci nu este o vânătoare a cetăţenilor, nu este o vânătoare a conducătorilor care îşi lasă maşinile, din varii motive, pe trama stradală la voia întâmplării. Cetăţenii au solicitat descurajarea prin mijloace punitive, prin regulamente obiective, decizii ferme în cazul unor astfel de situaţii", a precizat Bădulescu, la încheierea dezbaterii organizate de PMB.
El a adăugat că au fost deja identificate spaţiile de depozitare a maşinilor staţionate neregulamentar, urmând ca acestea să fie dotate cu camere de supraveghere, bariere şi încasatoare şi a menţionat că, pentru a încuraja folosirea transportului public de către şoferi, se va acorda gratuitate la transportul în comun la primul mijloc de transport folosit de la parcarea de tip park&ride.
Citește și: Amenda rutieră, noutăţi. Cum poate fi contestată
În opinia lui Bădulescu, acest regulament va intra în vigoare după parcurgerea circuitului procedural obligatoriu.
"După 20 februarie, va intra în plen, după încă zece zile va fi publicat în Monitorul Oficial, aşteptăm punctul de vedere al prefectului, care nu poate fi decât unul pozitiv, după care noi credem că în termen de 30 de zile maxim vom avea în efectivitate acest regulament", a estimat edilul.
Regulamente
Marian Ivan de la OPTAR a solicitat ca Primăria Capitalei să facă un regulament privind ridicarea maşinilor staţionate neregulamentar, regulament care să fie aplicat în tot Bucureştiul, indiferent de administratorul drumului - Municipalitate sau primăriile de sector.
El a precizat că ar trebui ridicate atât maşinile care au doar o singură roată pe carosabil, cât şi cele care sunt parcate pe pistele pentru biciclişti.
"Noi propunem ca PMB să propună un singur regulament, astfel încât la nivelul municipiului Bucureşti să fie acelaşi regulament aplicabil, indiferent de tipul străzii din Bucureşti, să fie reguli foarte clare atât pentru cei care le aplică, cât şi pentru cetăţeni. Solicităm să fie precizat foarte clar faptul că se consideră maşină aflată pe partea carosabilă şi acele autovehicule care au o singură roată pe partea carosabilă. De asemenea, solicităm să fie cuprins în regulament şi faptul că şi maşinile aflate pe pistele de biciclete trebuie ridicate", a spus Ivan.
Potrivit proiectului de hotărâre aflat în dezbatere publică, această activitate ar urma să fie efectuată de angajaţii Companiei Municipale Managementul Transportului Bucureşti SA.
Măsura de ridicare a autovehiculului o va lua agentul constatator, adică poliţistul rutier sau poliţistul local, care va emite o dispoziţie de ridicare şi care va înregistra foto sau video zona staţionării vehiculului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.