Ridicarea mașinilor parcate ilegal nu va fi un business. Cine afirmă acest lucru

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Sunt locuri în care această măsură este binevenită
Sunt locuri în care această măsură este binevenită

Viceprimarul Capitalei Aurelian Bădulescu a declarat, vineri, că regulamentul care va rezulta în urma dezbaterii privind ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă nu va fi un instrument de afaceri ale unor sectoare sau ale unor companii, din care acestea să aibă beneficii personale, ci o modalitate de descurajare în cazul unor astfel de situaţii. 

"În regulament, în anexă, există doar reţeaua de bulevarde a municipiului Bucureşti, reţea care vascularizează atât drumurile, cât şi accesul către serviciile public-sociale, pentru că noi de la această nevoie plecăm. Această hotărâre nu va fi un instrument de afaceri ale unor sectoare sau ale unor companii, din care să aibă beneficii personale. Operatorul va fi unul public al PMB, iar tarifele care vor fi sunt doar tarifele pentru operaţiunile ce au necesitate. Deci nu este o vânătoare a cetăţenilor, nu este o vânătoare a conducătorilor care îşi lasă maşinile, din varii motive, pe trama stradală la voia întâmplării. Cetăţenii au solicitat descurajarea prin mijloace punitive, prin regulamente obiective, decizii ferme în cazul unor astfel de situaţii", a precizat Bădulescu, la încheierea dezbaterii organizate de PMB. 

El a adăugat că au fost deja identificate spaţiile de depozitare a maşinilor staţionate neregulamentar, urmând ca acestea să fie dotate cu camere de supraveghere, bariere şi încasatoare şi a menţionat că, pentru a încuraja folosirea transportului public de către şoferi, se va acorda gratuitate la transportul în comun la primul mijloc de transport folosit de la parcarea de tip park&ride. 

Citește și: Amenda rutieră, noutăţi. Cum poate fi contestată

În opinia lui Bădulescu, acest regulament va intra în vigoare după parcurgerea circuitului procedural obligatoriu. 

"După 20 februarie, va intra în plen, după încă zece zile va fi publicat în Monitorul Oficial, aşteptăm punctul de vedere al prefectului, care nu poate fi decât unul pozitiv, după care noi credem că în termen de 30 de zile maxim vom avea în efectivitate acest regulament", a estimat edilul. 

Regulamente

Marian Ivan de la OPTAR a solicitat ca Primăria Capitalei să facă un regulament privind ridicarea maşinilor staţionate neregulamentar, regulament care să fie aplicat în tot Bucureştiul, indiferent de administratorul drumului - Municipalitate sau primăriile de sector. 

El a precizat că ar trebui ridicate atât maşinile care au doar o singură roată pe carosabil, cât şi cele care sunt parcate pe pistele pentru biciclişti. 

"Noi propunem ca PMB să propună un singur regulament, astfel încât la nivelul municipiului Bucureşti să fie acelaşi regulament aplicabil, indiferent de tipul străzii din Bucureşti, să fie reguli foarte clare atât pentru cei care le aplică, cât şi pentru cetăţeni. Solicităm să fie precizat foarte clar faptul că se consideră maşină aflată pe partea carosabilă şi acele autovehicule care au o singură roată pe partea carosabilă. De asemenea, solicităm să fie cuprins în regulament şi faptul că şi maşinile aflate pe pistele de biciclete trebuie ridicate", a spus Ivan. 

Potrivit proiectului de hotărâre aflat în dezbatere publică, această activitate ar urma să fie efectuată de angajaţii Companiei Municipale Managementul Transportului Bucureşti SA. 

Măsura de ridicare a autovehiculului o va lua agentul constatator, adică poliţistul rutier sau poliţistul local, care va emite o dispoziţie de ridicare şi care va înregistra foto sau video zona staţionării vehiculului. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9765
Diferența 0.0006
Zi precendentă 4.9759
USD
Azi 4.8238
Diferența -0.0046
Zi precendentă 4.8284
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9765 RON
USD flag1 USD = 4.8238 RON
GBP flag1 GBP = 5.8800 RON
CHF flag1 CHF = 5.2821 RON
AUD flag1 AUD = 2.9906 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.3336 RON
HUF flag1 HUF = 0.0120 RON
JPY flag1 JPY = 0.0308 RON
NOK flag1 NOK = 0.4222 RON
SEK flag1 SEK = 0.4325 RON
XAU flag1 XAU = 420.2344 RON
Monede Crypto
1 BTC = 513823.31RON
1 ETH = 16260.40RON
1 LTC = 581.27RON
1 XRP = 15.97RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16913.68-0.08%
BET-BK3182.280.16%
BET-EF917.77-0.11%
BET-FI62990.74-0.23%
BET-NG1225.90-0.09%
BET-TR37297.48-0.08%
BET-TRN36253.09-0.08%
BET-XT1461.17-0.12%
BET-XT-TR3167.44-0.12%
BET-XT-TRN3085.29-0.12%
BETAeRO875.71-0.48%
BETPlus2498.66-0.09%
RTL37651.39-0.08%

Opinii

Profesorul de economie Mircea Coșea
Profesorul Mircea Coșea

Reducerea personalului bugetar: soluție sau populism? Mircea Coșea explică ce este greșit

Profesorul de economie Mircea Coșea oferă o...

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com

UGIR: Privatizările necontrolate pot expune România la riscuri pe termen lung

Apărarea, energia, resursele minerale,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel