Potrivit raportului publicat pe pagina de internet a companiei aeriene, deşi traficul de pasageri a crescut cu 14,9% şi a atins cifra de 8,1 milioane, iar veniturile au crescut cu 21,2% şi au ajuns la 512,7 milioane de euro, încasările abia au acoperit costurile operaţionale, iar profitul net, de după impozitare, a fost de numai 1,7 milioane de euro, ceea ce reprezintă o scădere de 87,6% faţă de anul precedent.
Cheltuielile companiei au crescut cu 25,6% în trimestrul în cauză şi au atins, astfel, 512 milioane de euro - în primul rând din cauza creşterii anterioare a preţurilor kerosenului, scrie în analiza WizzAir. Numai acest element a înregistrat o creştere de 21,6%.
Citește și: Wizz Air se extinde la Timișoara. A treia navă și noi rute din septembrie
József Váradi, directorul companiei aeriene a subliniat că, pe lângă creşterea cu 15% a numărului de curse, gradul de ocupare al zborurilor a crescut cu 2%, ajungând la 91%, iar nivelul crescut al preţurilor kerosenului a fost contrabalansată cu reducerea nivelului de expansiune.
În plus, acesta a mai menţionat că încasările din veniturile suplimentare a crescut cu 6%, parţial datorită noilor condiţii de transport pentru bagaje, introduse din luna noiembrie.
Cunoscând rezultatul financiar, WizzAir nu şi-a schimbat aşteptările în privinţa profitului pentru întregul an, luând în calcul, în continuare, un profit anual net de 270-300 de milioane de euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.