Investitorii se bazau pe acest model pentru a impulsiona creșterea Tesla ca producător auto de masă, au declarat mai multe surse pentru Reuters.
În schimb, celebrul constructor de automobile electrice va continua să dezvolte taxiuri autonome pe aceeași platformă de vehicule, conform acelorași surse.
Decizia reprezintă abandonarea unui obiectiv de lungă durată pe care șeful Tesla l-a caracterizat adesea ca fiind misiunea sa principală: mașini electrice accesibile pentru mase. Primul său plan pentru companie, din 2006, prevedea fabricarea mai întâi a modelelor de lux, apoi folosirea profiturilor pentru a finanța o "mașină de familie cu costuri reduse".
Acțiunile Tesla au scăzut cu aproape 5% după raportul Reuters.
De atunci, el a promis în mod repetat un astfel de vehicul investitorilor și consumatorilor. Totodată, în luna ianuarie, Musk le-a spus investitorilor că Tesla plănuia să înceapă producția acestui modelul cu prețuri accesibile la fabrica din Texas în a doua jumătate a anului 2025.
Majorarea profiturilor din vehiculele cu prețuri scăzute este o provocare pentru orice producător auto. Dar întârzierea Tesla în lansarea mașinii pe care Musk o numea cândva visul său a făcut maximizarea profiturilor mult mai dificilă, deoarece acum se confruntă cu mult mai multă concurență în gamă sa de prețuri.
Cel mai ieftin model actual al Tesla, Model 3 sedan, se vinde la un preț de aproximativ 39.000 de dolari în Statele Unite.
De asemenea, Tesla se confruntă cu o concurență acerbă la nivel global din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice care inundă piața cu mașini cu prețuri de până la 10.000 de dolari. Planul pentru taxiul autonom, a cărui livrare ar putea dura mai mult timp, prezintă o provocare inginerească mai dificilă și un risc mai mare de reglementare.
Planurile pentru Tesla la prețuri accesibile au fost considerate esențiale pentru realizarea ambițiilor uriașe ale lui Musk în ceea ce privește creșterea vânzărilor. Musk a declarat în 2020 că Tesla aspira, ca până în 2030, să vândă 20 de milioane de vehicule - de două ori mai multe decât vinde în prezent cel mai mare producător auto din lume, Toyota. Odată cu producției Modelului 2, care costa 25.000 de dolari, nu este clar cum va ajunge acolo.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.