Tesla a câștigat marți primul proces privind acuzațiile că funcția sa de asistență pentru șoferi, numită de companie ”Autopilot” a dus la un deces, juriul constatând că nu a existat un defect de fabricație al sistemului.
Procesul, aflat pe rolul unei instanțe din California, a fost intentat de doi pasageri într-un accident din 2019, care au acuzat compania că știa că sistemul Autopilot era defect atunci când a pus la vânzare mașina. Tesla a susținut că eroarea umană a cauzat accidentul.
Conform dosarului, sistemul Autopilot a făcut ca Tesla Model 3 deținută de Micah Lee să iasă brusc de pe o carosabil, având o viteză de 105 km/h, iar ulterior să lovească un palmier și să ia foc, totul în câteva secunde.
Accidentul din 2019 l-a ucis pe Lee și i-a rănit grav pe ceilalți doi pasageri ai săi, inclusiv un băiat de 8 ani, arată documentele tribunalului. Procesul, intentat împotriva Tesla de către pasageri, acuză compania că știa că Autopilot și alte sisteme de siguranță erau defecte atunci când a vândut mașina.
Tesla a negat răspunderea, spunând că Lee a consumat alcool înainte de a se urca la volan. Producătorul automobile electrice susține, de asemenea, că nu este clar dacă Autopilot era activat în momentul accidentului.
Tesla a testat și a implementat sistemul Autopilot și un alt sistem mai avansat, numit Full Self-Driving (FSD), pe care directorul executiv al companiei, Elon Musk, l-a prezentat ca fiind crucial pentru viitorul Tesla, dar care a atras atenția autorităților de reglementare și a autorităților juridice.
Citește și: Doi furnizori chinezi ai Tesla vor construi o mare fabrică de componente auto în Mexic
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.