Această decizie vine după ce, la începutul acestei săptămâni, Berlinul și-a arătat o poziție neclară asupra acestui aspect, scrie Reuters.
Consiliul European și Parlamentul European au convenit luna trecută asupra unui acord provizoriu pentru o reducere cu 90% a emisiilor de CO2 ale vehiculelor grele până în 2040, comparativ cu nivelurile din 2019.
Un vot la Bruxelles asupra acordului provizoriu fusese planificat pentru miercuri, dar a fost amânat până vineri.
Reprezentanții guvernului german au declarat vineri că Ministerul Transporturilor a renunțat la rezistența sa față de susținerea unei împotriviri asupra acestei inițiative.
Ministrul Transporturilor, Volker Wissing, își exprimase obiecțiile față de aceste planuri și că dorea să permită ca e-combustibilii, neutri din punct de vedere climatic, care se obțin prin sintetizarea emisiilor de CO2 capturate și a hidrogenului, să conteze pentru acest obiectiv.
În acord cu alte state UE, ar trebui să existe acum un fel de notă de protocol utilizarea combustibililor fără carbon, deși acest lucru nu va schimba esența proiectului, au precizat sursele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.