Publicitate
Google se pregătește să lanseze o campanie împotriva dezinformării în cinci țări din Uniunea Europeană (UE), a declarat compania pentru Reuters înaintea alegerilor parlamentare ale blocului și a noilor reguli mai aspre privind conținutul online.
În luna iunie, cetățenii UE vor alege un nou Parlament European pentru a adopta politici și legi în regiune, iar legislatorii se tem că răspândirea dezinformării online ar putea influența votanții.
Franța, Polonia și Germania au acuzat Rusia luni că a pus la cale o rețea elaborată de site-uri web pentru a răspândi propagandă pro-rusă.
Legea serviciilor digitale din Europa, care intră în vigoare în această săptămână, va cere platformelor online foarte mari și motoarelor de căutare să facă mai mult pentru a combate conținutul ilegal și riscurile pentru securitatea publică.
Începând din această primăvară, unitatea internă Jigsaw a Google, care operează pentru a combate amenințările la adresa societății, va derula o serie de reclame animate pe platforme precum TikTok și YouTube în cinci țări din UE: Belgia, Franța, Germania, Italia și Polonia.
În continuare la campaniile anterioare pe care compania le-a testat în Germania și Europa Centrală, Jigsaw a declarat că noul proiect este o oportunitate de a ajunge la cetățenii din țări cu unul dintre cele mai mari număr de votanți din UE, utilizând expertiza locală a companiei în aceste regiuni.
Reclamele vor prezenta tehnici așa-numite de "prebunking", dezvoltate în parteneriat cu cercetătorii de la Universitățile din Cambridge și Bristol, având ca scop ajutarea telespectatorilor să identifice conținutul manipulativ înainte de a-l întâlni.
Cei care urmăresc reclamele pe YouTube vor fi rugați să completeze un chestionar scurt cu întrebări cu alegere multiplă, conceput pentru a măsura ce au învățat despre dezinformare.
"Am petrecut atât de mult timp având aceste dezbateri cu adevărat polarizate. Democrația noastră este în pericol, iar temperatura continuă să crească tot mai mult", a declarat Beth Goldberg, șefa cercetării la Jigsaw.
"Prebunking este singura tehnică, cel puțin pe care am văzut-o eu, care funcționează la fel de eficient pe întregul spectru politic", a adăugat Goldberg.
Alte măsuri pentru controlul dezinformării, cum ar fi verificarea faptelor, pot contribui la polarizare pentru că intervin după ce informația s-a răspândit deja, a adăugat ea.
Luna trecută, o investigație efectuată de SEAE (Serviciul de Acțiune Externă al Uniunii Europene) a descoperit 750 de incidente de răspândire intenționată a informațiilor eronate de către actori străini, mulți exprimându-și susținerea pentru invazia Rusiei în Ucraina.
Reclamele Jigsaw vor fi traduse în toate cele 24 de limbi oficiale ale UE, a declarat compania.
Campania va dura cel puțin o lună, cu intenția de a o prelungi în funcție de acoperire și performanță. Rezultatele campaniei, inclusiv răspunsurile la sondaje și numărul de persoane ajunse, sunt așteptate să fie publicate în vara anului 2024.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.