Constructorul auto japonez Nissan Motor Co nu se aşteaptă să ajungă la un acord cu acţionarul majoritar Renault privind restructurarea alianţei lor până la finele anului, în condiţiile în care o parte din membri consiliului director de la Nissan vor o abordare mai prudentă, au declarat pentru Reuters surse din apropierea acestui dosar.
Renault speră să convingă Nissan să investească în divizia sa specializată pe producţia de vehicule electrice, în timp ce Nissan doreşte ca Renault să îşi reducă participaţia de 43% pe care o deţine la Nissan.
Discuţiile cu privire la restructurarea alianţei Renault-Nissan, care au început în urmă cu două luni, se pare că se vor prelungi până la începutul lui 2023, au dezvăluit sursele citate de Reuters. Întârzierile vin într-un moment în care o parte din membrii consiliului director de la Nissan au atras atenţia asupra necesităţii de a continua cu prudenţă şi sunt îngrijoraţi în special cu privire la aspectele ce ţin de protejarea drepturilor de proprietate intelectuală.
Sursele au adăugat că există o anumită opoziţie în interiorul board-ului Nissan cu privire la încheierea unui acord până la finele acestui an. O parte din şefii de la Nissan se tem că graba în încheierea unui acord, înainte de a fi soluţionate îngrijorările cu privire la transferul de tehnologie, ar constitui un eşec în ceea ce priveşte eforturile de îmbunătăţire a guvernanţei corporatiste demarate după înlăturarea fostului preşedinte al alianţei, Carlos Ghosn. De asemenea, Ministerul japonez al Comerţului nu vrea nici el ca un acord de restructurare a alianţei să fie grăbit în mod prematur.
Pentru Renault însă, orice întârzieri apărute în discuţiile cu Nissan riscă să încetinească calendarul de acţiuni promis investitorilor de directorul general de la Renault, Luca de Meo. Printre măsurile promise de Luca de Meo se numără şi un acord separat ce urmează a fi încheiat de Renault cu grupul chinez Geely Automobile Holdings Ltd privind divizia de motoare termice a grupului francez.
Relaţia dintre Nissan şi Renault are şi un substrat politic. Guvernul francez este cel mai mare acţionar de la Renault. În condiţiile în care Nissan deţine doar un pachet de 15% din acţiunile Renault, şi nu are drept de vot, dominaţia franceză asupra alianţei Renault-Nissan este de mult timp un subiect dureros în Japonia. Mulţi directori de la Nissan cred că relaţia dintre cei doi parteneri este una dezechilibrată, în special când vine vorba de dezvoltarea de noi produse.
Reuters a anunţat anterior că cei doi constructori ar putea anunţa un acord de restructurare a alianţei până la finele lunii decembrie, însă acum acest lucru pare puţin probabil. Potrivit surselor, Renault părea cel mai interesat de ajungerea rapidă la un acord. Însă restructurarea de amploare pe care o are în vedere Renault a ridicat unele semne de întrebare cu privire la modul în care va funcţiona alianţa cu Nissan în practică. Directorul general de la Nissan, Makoto Uchida s-a declarat recent încrezător că cei doi producători vor putea să îşi consolideze partenariatul, dar a adăugat că modalitatea prin care poate fi îmbunătăţită competitivitatea este un subiect important de discuţii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.