În vederea ”reabilitării sistemului de colectare și evacuare a apei meteorice de pe suprafața pasajului rutier Piața Unirii", începând de astăzi, ora 09.30, se va restricționa traficul rutier pe banda I a Bd. I.C. Brătianu, după intersecția cu Bd. Corneliu Coposu, pe sensul de mers către Piața Universității.
Având în vedere aceste aspecte, Brigada Rutieră solicită conducătorilor de autovehicule să circule cu prudenţă, să păstreze o distanță suficientă pentru a putea frâna în condiții de siguranță, să respecte semnificaţia indicatoarelor rutiere montate temporar în zonă, precum şi semnalele poliţiştilor rutieri.
Experți: Mașinile pe hidrogen, în competiție cu cele electrice
În timp ce mulți producători auto s-au concentrat pe dezvoltarea de vehicule electrice cu baterii (BEV), o altă alternativă ecologică la mașinile tradiționale a luat amploare - vehiculul electric cu pile de combustie pe bază de hidrogen (FCEV).
În ultimii ani, hidrogenul verde a fost aclamat ca fiind combustibilul curat al viitorului, lucru pe care mulți producători auto l-au luat în considerare în timp ce dezvoltau mașini cu pile de combustie. Deși s-a vorbit mult despre ascensiunea FCEV, cele mai multe companii se află încă în faza de dezvoltare timpurie. Dar acum, unele companii sunt pregătite să prezinte publicului modelele lor demonstrative pentru a vedea cum se descurcă în comparație cu vehiculele electrice de pe piață.
Vehiculele electrice cu pile de combustie funcționează în același mod ca și BEV-urile tradiționale, funcționând cu un motor electric în locul unui motor cu ardere internă (ICE). Cu toate acestea, BEV-urile se bazează pe o baterie care trebuie să fie conectată la priză pentru a se reîncărca, folosind electricitate din rețea. Însă FCEV-urile pot produce energie electrică la bord, fără a fi nevoie de încărcare. Acest lucru este extrem de atrăgător pentru producătorii de automobile care doresc să mărească autonomia vehiculelor lor facilitând astfel trecerea consumatorilor de la vehiculele cu motor cu ardere internă la alternative ecologice.
Unul dintre avantajele majore ale hidrogenului este faptul că acesta emite în atmosferă doar apă și căldură, și nu gaze cu efect de seră. Având în vedere că guvernele și companiile energetice din întreaga lume investesc fonduri consistente în proiecte ecologice pe bază de hidrogen, constructorii de automobile văd din ce în ce mai mult potențialul ca mașinile să funcționeze cu acest combustibil curat. Pentru a produce FCEV-uri ecologice, constructorii de automobile trebuie să se asigure că hidrogenul din care se aprovizionează este mai degrabă verde decât gri, adică derivat din gaz natural. În prezent, costul hidrogenului verde este mult mai mare decât cel al alternativelor care emit carbon. Dar, pe măsură ce companiile investesc mai mult în cercetare și dezvoltare, se așteaptă ca prețul hidrogenului verde să scadă, la fel cum s-a întâmplat cu costul energiei eoliene și solare pe măsură ce operațiunile s-au extins.
În ciuda potențialului semnificativ al FCEV-urilor care funcționează cu hidrogen verde, conceptul de pilă de combustibil este încă relativ necunoscut pe piața de consum. În timp ce majoritatea oamenilor au auzit până acum de BEV-uri, în special de la boom-ul Tesla, producătorii de automobile au împărtășit consumatorilor puține informații despre dezvoltarea unei flote de HFCV. Acest lucru este cauzat probabil de multitudinea de obstacole care trebuie încă depășite înainte ca HFCV-urile să ajungă pe piață. De exemplu, dimensiunea și greutatea unei pile de combustie care poate genera suficientă energie electrică pentru a face să funcționeze o mașină sau un vehicul mai mare continuă să reprezinte o problemă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.