Sunt restricţii de circulaţie, de luni, pe DN1, în zona pasajului IKEA. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă că reîncep lucrările de reparaţii şi înlocuire a unor rosturi de dilataţie, care vor avea loc în trei etape.
CNAIR anunță că luni, 04.07.2022, reîncep lucrările de reparații și înlocuire a rosturilor de dilatație pe DN 1, pe sectorul de drum km 8+530 – km 9+235 dreapta – Calea 2, Poiești – București.
Lucrările se vor executa în trei etape, iar circulația rutieră se va desfășura astfel:
Etapa I - În perioada 04.07.2022 – 13.07.2022 se va restricționa traficul rutier pe banda 3 de circulație DN 1 km 8+530 – km 9+235, sensul de deplasare Ploiești – București (calea2) cu asigurarea a două benzi de circulație cu lățime de 3,50 (benzile 1 și 2).
Etapa II – în 14.07.2022- 23.07.2022 se va restricționa traficul rutier pe banda 2 de circulație a DN 1 km 8+530 km 9+235, sensul de deplasare Ploiești - București (Calea 2) cu asigurarea a două benzi de circulație cu lățime de 3,50 (benzile 1 și 3).
Etapa III – în perioada 24.07.2022 – 02.08.2022 se va restricționa traficul rutier pe banda 1(banda marginala) de circulație a DN 1 km 8+530 -km 9+235, sensul de deplasare Ploiești – București (calea 2) cu asigurarea a două benzi de circulație cu lățime de 3,50 (benzile 2 si 3)
CNAIR atrage atenția șoferilor să respecte restricţia de circulaţie instituită şi semnalizarea rutieră temporară.
Citește și: Zeci de poduri sunt într-o stare avansată de degradare în România
Cele mai recente date furnizate de CNAIR privind starea podurilor din România stârnesc îngrijorare.
În ”custodia” CNAIR există 4482 din care în jur de 1400 fac parte din clasa de stare tehnică 1, adică sunt în stare foarte bună, câteva sute sunt incluse în clasa de stare tehnică 2, adică sunt în stare bună, iar 2383 sunt incluse în clasele de stare tehnică 3 şi 4, ceea ce înseamnă că au nevoie de lucrări de reabilitare sau de înlocuire a unor elemente iar 53 sunt în cea mai avansată stare de degradare, scrie Antena 3.
Cele 53 de poduri aflate în stare avansată de degradare se pot regăsi în mai toate zonele ţării. La o parte dintre ele au început deja lucrările de refacere şi există termene de finalizare a lucrărilor. Reprezentanţii CNAIR dau asigurări că, în momentul în care un pod devine pericol iminent pentru şoferi, acesta este închis şi sunt căutate rute alternative.
Cele din categoria 4 sunt în toate zonele ţării, unele au chiar peste 100 de ani sau sunt construite în anii 50-60, așadar sunt poduri vechi care în mod normal trebuie înlocuite.
Amintim că în urmă cu o săptămână, podul de la Luţca, județul Neamț, reabilitat cu peste 7 milioane lei prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, s-a prăbuşit în timp ce pe el rulau un autocamion şi o autoutilitară.
O persoană a fost rănită uşor în urma incidentului.
Traficul rutier în zonă a fost deviat pe alte rute, urmând ca Armata să facă un pod de pontoane până la construcţia unui pod nou.
DNA a deschis un dosar penal in rem ca urmare a acestui incident.
De asemenea, IPJ Neamţ are în lucru două dosare penale, unul pentru vătămare corporală din culpă, iar altul pentru abuz în serviciu.
Ionel Arsene s-a autosuspendat din funcţia de preşedinte al filialei PSD Neamţ după ce podul aflat în administrarea Consiliului Judeţean, ce fusese reabilitat în urmă cu câteva luni, s-a prăbuşit. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.